۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۱۷۵۵۲
دبیر طرح عفاف و حجاب استان قم:

وضعیت حجاب امروز دستاورد دولت های لیبرال

وضعیت حجاب امروز دستاورد دولت های لیبرال
سرکار خانم سایری گفت: حریم شکنی در دولت های لیبرال وضعیت فرهنگی و حجاب را به اینجا رسانده است، لذا دیگر با این قبح زدایی در جامعه نمی توانیم جوان جامعه اسلامی را مواخذه کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، سرکار خانم سلیمه سایری دبیر طرح عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در نشست حجاب از منظر امامین انقلاب که در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: در جامعه غرب چون به زن نگاه ابزاری می شود معمولاً زن جایگاه همکاری برای مرد را ندارد بلکه وسیله‌ای برای بهره وری مردان به حساب می آیند در حالی که در جامعه اسلامی زن همکار مرد در تمام ابعاد است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها ادامه داد: بانوانی که به بدحجابی و یا بی حجابی گرایش پیدا می کنند باید جایگاه خود را مورد مطالعه قرار دهند که به عنوان یک بانو و زن جایگاهشان کجا، چه چیزی و می خواهند به کجا برسند؛ در غرب با نگاه ابزاری زن همکار مرد نیست بلکه وسیله در راستای رسیدن به اهداف است.

وی هدف حجاب را حفظ جامعه اسلامی از فساد برشمرد و ابراز کرد: در کلام امامین انقلاب نتیجه حجاب و عفاف عدم فساد جامعه مطرح می شود پس هدف اصلی حفظ جامعه از فساد است که لازمه آن حجاب و عفاف بانوان و البته آقایان است چرا که اگر جامعه فاسد شد عملاً هیچ تعالی بر آن ایجاد نخواهد شد.

وضعیت حجاب امروز دستاورد دولت های لیبرال

استاد حوزه و دانشگاه جنبش های فمینستی غرب را احقاق حقوق بانوان دانست و خاطرنشان کرد: اگر بی حجابی آزادی و احقاق حق است چرا در غرب جنبش های فمینیستی شکل می گیرد، آیا غیر این موضوع است که جنبش فمنیست ها به دنبال مطالبه حقوق بانوان است؛ البته این موضوع و اهداف این جنبش های فمنیستی در غرب با جنبش های فمنیستی که در ایران شکل می‌گیرد متفاوت است.

سایری بدپوششی را حجاب ندانست و عنوان کرد: بدپوششی دور زدن حجاب است چرا که فلسفه حجاب پنهان نگه داشتن ظرایف زن است و با نمایان کردن بخشی از سر و بدن منافات دارد و از سوی دیگر حجاب بحث فردی نیست بلکه در آن حفظ نظم و سلامت اجتماعی مطرح است.

وی با بیان اینکه دشمن ما را بهتر از خودمان شناخته است، اظهار کرد: از اوایل انقلاب حرکات ریز و موریانه ای را آغاز کرده اند و گام به گام با مانتوهایی بلند اُپل دار شروع کردند و به تدریج به اقتضاء زمان کار به وضع کنونی رسیده است، باید متوجه باشیم که به صورت انفعالی نمی‌توانیم با هجمه های دشمن مقابله کنیم و فعلیت های فرهنگی نیز نیازمند زیرساخت است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها ادامه داد: تبعیت از مد و فضای مجازی در سایه فضاسازی دولت های لیبرال، زن ایرانی از آن حجاب های قومیتی اصیل و زیبای خود دست برداشت و به زن مانکنی الگوبردار از زن غربی تبدیل شد و در این فضای تبلیغاتی قوی مجازات جوانان راه حل مناسبی نیست بلکه ما باید زیرساخت ها را فراهم کنیم سپس مطالبه حجاب داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه جوان امروز با توجه به فضای مجازی و به اقتضاء جامعه به دنبال شیک پوشی است، اذعان کرد: در رابطه با موضوع حجاب و پوشش باید مطالعات دقیق و پژوهش های میدانی صورت بگیرد که به چه شیوه ای باید هم به موضوع مهم پوشش شیک اهتمام داشت و از سوی دیگر حجاب و عفاف را در جامعه پررنگ کرد.

وضعیت حجاب امروز دستاورد دولت های لیبرال

استاد حوزه و دانشگاه افزود: حریم شکنی در دولت های لیبرال وضعیت فرهنگی و حجاب را به اینجا رسانده است؛ با اختلاط زن و مرد متوجه نشدند که حریم ها را می‌شکنند و لذا دیگر با این قبح زدایی در جامعه نمی توانیم جوان جامعه اسلامی را مواخذه کنیم. حتی در سال های دولت اصلاحات در موضوع اختلاط اردوهای دانشجویی، رهبر معظم انقلاب به وزیر علوم وقت آقای دکتر معین تذکر جدی دادند تا این مسئله جمع شد.

سرکار خانم سلیمه سایری با انتقاد از اینکه کتب ما برای نسل دینی، په روز نیست تصریح کرد: بنده با چهل سال سابقه اجرایی از وضعیت موجود کتب و مطالب آنها از مسؤولین ذیربط گلایمند هستم چرا که مطالب تکراری کتب فعلی نسل دینی را پرورش نمی دهد لذا چرا باید هرسال همین موارد در بین دانش آموزان تکرار شود. اصلاح حجاب در جامعه از خانواده شکل می‌گیرد و مطالب این کتب ناقص درسی، مادر و پدر خانواده را پرورش می‌دهد.

دبیر طرح عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در پایان بیان کرد: کتاب های ما باید کودکان و جوانان ما را وادار به تفکر کند به گونه ای که بتواند مقایسه بین مثلاً آزادی غرب و دین اسلام را انجام دهد که ملزومات دین اسلام ما را به چه رشد و ترقی می رساند، متاسفانه این نگرش در جوانان ایجاد نشده است.

ارسال نظرات