۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۷۱۷۵۶۰
معاون پارلمانی رییس‌جمهور:

دولت مردمی به جای سیاست التماسی، سیاست خارجی متوازن را دنبال می‌کند

دولت مردمی به جای سیاست التماسی، سیاست خارجی متوازن را دنبال می‌کند
حسینی گفت: دولت مردمی به جای سیاست التماسی، سیاست خارجی پویا و متوازن را در پیش گرفته و با تمام کشورهایی که حقوق ملت ایران را رعایت کنند، حاضر به همکاری است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور در مراسم تکریم خانواده‌ شهدای عملیات مرصاد و تجلیل از اصحاب رسانه و آزادگان سرافراز که در اسلام آباد غرب برگزار شد، با ذکر خاطراتی از عملیات مرصاد، گفت: منافقین در یکی از بزرگترین جنایات خود، زمانی که فکر می‌کردند ایران با پذیرش قطعنامه در موضع ضعف قرار گرفته و مردم از نظام و انقلاب حمایت نمی‌کنند، حمله خود به ایران را با نام عملیات فروغ جاویدان آغاز کردند و خیال می کرند که وقتی وارد ایران بشوند مردم دسته‌دسته به استقبال آنان خواهند رفت اما مردم با مقاومت و پایداری خود این فروغ پوشالی را برای ابدیت خاموش کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: منافقین در حمله به شهرستان اسلام آباد غرب هر کس را که سر راه شان قرار می گرفت، می‌کشتند و فرقی نمی‌کرد که پیر باشد و یا جوان و زمانی که از داعش خبری نبود، منافقین داعشی فکر می‌کردند و داعشی عمل می‌کردند و جای تامل اینجاست که مدعیان دفاع از حقوق بشر همواره آنان را تحت حمایت و پشتیبانی خود داشته اند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: منافقین به خیال خام خود طراحی کرده بودند که شهر به شهر جلو می آیند و حتی ساعت ورود و فرمانده عملیات تسخیر هر شهر را هم انتخاب کرده بودند اما با مقاومت، سلحشوری و غیرت مثال زدنی رزمندگان اسلام، مردم اسلام آبادغرب و سرداران بزرگی همچون شهید صیاد شیرازی و سردار شوشتری مواجه شدند. 

حسینی با بیان اینکه منافقین که داعیه مبارزه با امپیالیسم را داشتند قبل از پیروزی انقلاب دچار التقاط و انحراف فکری شدند و پس از پیروزی انقلاب از مسیر انقلاب فاصله گرفته و مقابل امام (ره) صف‌آرایی کردند و همدست شرورترین افراد تاریخ از جمله صدام شدند، خاطرنشان کرد: این انحراف از خط امام(ره) به ترور 17 هزار نفر از هموطنان عزیز منجر شد که از شهدای محراب و مسئولان رده بالای کشور تا پیر و جوان کوچه و بازار را شامل می شود و همین جنایت ها ماهیت خبیث منافقین را برای مردم ایران آشکار کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردها و تلاش بی وقفه دولت مردمی برای رفع مشکلات و جبران کمبودها، بر لزوم تبیین و اطلاع رسانی آن به منظور ایجاد و تقویت روحیه امید در بین مردم تاکید کرد و گفت: این دولت به محض روی کار آمدن سفرهای استانی را در دستور کار قرار داد تا مشکلات تک تک استان ها را از نزدیک مشاهده و راه برون رفت از مشکلات را بررسی کند و در کمتر از یکسال سفرهای استانی را به پایان رسانید.

حسینی خاطرنشان کرد: برخی می گویند از دفتر کار هم می توان به مدیریت امور پرداخت اما قطعا با یکجا نشستن و رخوت و تنبلی کاری انجام نمی شود. تا زمانی که  مشکلات استان ها از نزدیک بررسی نشود نمی توان برنامه ریزی دقیقی برای رفع آن انجام داد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکلات انباشته شده فراوانی که از گذشته بجا مانده است، گفت: تا پیش از این دولت، کسری بودجه، بدهی فراوان و تعطیلی فعالیت های عمرانی و رکود بسیاری از واحدهای صنعتی را شاهد بودیم و در بخش زیادی از امور کشور رخوت و سستی حاکم بود و در چنین شرایطی دولت سیزدهم با همه قدرت در تلاش است تا معضلات را یکی بعد از دیگری رفع و کم کاری ها و کمبودها را جبران کند.

حسینی اظهارداشت: این دولت که برخی ها می گفتند زبان دنیا را بلد نیست با دنبال کردن سیاست همسایگی به دنبال فعال کردن و تقویت روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان است و در همین مدت کوتاه حجم روابط با بعضی کشورها چند برابر افزایش یافته است. صادرات طی مدت فعالیت دولت سیزدهم حتی به اروپا هم افزایش یافته، اما این معنی را نمی دهد که خودمان را محدود به چند کشور اروپایی کنیم و در پی دیپلماسی التماسی باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت مردمی به جای سیاست التماسی،  سیاست خارجی پویا و متوازن را  در پیش گرفته است  و با تمام کشورهایی که بر مبنای احترام متقابل با ملت ایران برخورد کرده و حقوق ملت و کشور را رعایت کنند، حاضر به همکاری است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دولت مردمی در کنار پیگیری روند مذاکرات، همزمان مسیر خنثی سازی تحریم ها و تقویت روابط با کشورها و سازمان های مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله شانگهای، اوراسیا و اکو را با دقت به پیش می برد.

حسینی گفت: آیت الله رئیسی در طول یک سال گذشته با ۳۱ مجمع نمایندگان تشکیل جلسه داده و در آن سخنان نمایندگان مردم را شنیده است درحالیکه دولت قبل در طول هشت سال در مجموع با 21 مجمع دیدار کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت در حال انجام برنامه‌ریزی‌های و عمل به وعده‌ها است و اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت 4 ساله را دنبال می‌کند تا بتواند از مشکلات مردم گره گشایی کند.

حسینی تاکید کرد: دولت ماموریت دشواری را پیش روی دارد، چرا که کارهای انجام نشده و تلنبار شده‌ی بسیاری از گذشته به جا مانده و دولت مردمی مصمم است آنها را جبران کند. بطور مثال دولت قبل8 سال برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان فرصت داشت، اما این کار را تا دقیقه 90 به تاخیر انداخت تا بار مالی این طرح به دوش دولت سیزدهم بیفتد، اما دولت آقای رییسی این طرح را پذیرفت و آن را اجرایی کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: ساخت مسکن هم با جدیت توسط دولت در دستور کار قرار دارد در حالی که طی هشت سال گذشته، نسبت به این موضوع متاسفانه کار درخوری صورت نگرفت اما دولت مردمی برای ساخت 4 میلیون مسکن  برنامه ریزی و اقدامات لازم را آغاز کرده است تا کمبودهای گذشته تا حدودی جبران شود.

حسینی افزود: دولت همچنین با افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان و نیز افزایش میزان یارانه ها و بازگشایی بازارچه های مرزی که در دوره گذشته بعضا تعطیل شده بودند، از فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم کاسته شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز خبرنگار به رسالت سنگین اصحاب رسانه در مواجهه با جنگ روانی و تبلیغاتی دشمنان اشاره کرد و اظهارداشت: تا عصر عاشورا امام حسین (ع) و یارانش حماسه آفرینی کردند و در ظاهر قضیه تمام شد اما از عصر عاشورا رسالت حضرت زینب (س) و مأموریت امام سجاد (ع) شروع شد. یزید می‌خواست که هم در میدان جنگ و هم در افکار عمومی پیروز باشد اما خطبه‌های آتشین حضرت زینب (س) نقشه‌های او را نقش بر آب کرد و اولین پیام‌رسان و روایتگر قیام عاشورا، حضرت زینب (س) است که بهترین الگو برای خبرنگاران است و در عرصه جنگ امروز که جنگ نرم و شناختی است، خبرنگاران از نقش تأثیر گذاری برخوردار هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین با گرامیداشت ورود آزادگان به کشورمان، خاطر نشان کرد: تعداد شهدا و آزادگان شهرستان اسلام آباد غرب نسبت به جمعیت آمار قابل توجهی است. آزادگان در مدت اسارت خود وقت خود را تلف نمی‌کردند و ضمن خودسازی به آموزش و یادگیری می پرداختند و امروز آزادگان عزیز در مناصب و موقعیت‌های مختلف مشغول خدمت به مردم هستند.

حسینی تاکید کرد: همچنان که هر سال حادثه عاشورا را گرامی می‌داریم باید  یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و جانبازان و آزادگان زنده نگه داشته شود تا فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه زنده بماند و بی تردید با این فرهنگ، تمام مشکلات حل می‌شود.

در این مراسم که با حضور گسترده خانواده معظم شهدا، آزادگان و خبرنگاران در تالار شهرداری اسلام آباد برگزار شد، نماینده اسلام آباد و دالاهو بخشی پور و امیری مقدم استاندار کرمانشاه و نماینده خبرنگاران استان نیز طی سخنانی نقطه نظرات خود را مطرح کردند و در پایان لوح تقدیر، تقدیم خانواده های گرامی شهدا، آزادگان و خبرنگاران شد.

ارسال نظرات