۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۷۱۷۵۷۶

رسوایی‌های ارتش رژیم اسرائیل یکی پس از دیگری رسانه‌ای می‌شوند

رسوایی‌های ارتش رژیم اسرائیل یکی پس از دیگری رسانه‌ای می‌شوند
رسوایی‌های ارتش رژیم اسرائیل یکی پس از دیگری رسانه‌ای می‌شوند، این رسوایی‌ها در حالی راه خود را به سوی علنی شدن باز می‌کنند که اداره نظارت بر اطلاع رسانی ارتش رژیم صهیونیستی بایکوت شدیدی را علیه این نوع افشاگری‌ها اعمال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الرای الیوم در شماره امروز شنبه خود برخی از این رسوایی‌ها را با استناد به اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های عبری زبان لیست کرد و نوشت: بخش سانسور ارتش اسرائیل اجازه انتشار رفتارهای افسران و نظامیان اسرائیلی را که خصمانه یا ناهنجار توصیف می‌کند را نمی‌دهد.

به نوشته این رسانه عربی، تعرض جنسی به نظامیان زن روز به روز در میان یگان‌های نظامی اسرائیل رو به افزایش است، آنها ظاهرا توانایی کنترل افسرانی را که اقدام به تعرض به زنان در داخل مراکز نظامی یا مراکز نگهبانی درزندان می‌کنند، ندارند.

در این رابطه باید از رسوایی اخیری که رسانه‌های اسرائیلی از آن پرده برداشتند و در آن شماری از زنان نگهبان زندان مجبور شدند به خواسته افسران زندان تن داده و حتی مورد تجاوز قرار گرفتند، نام برد.

دو روز پیش نیز رسانه‌های عبری از رسوایی مربوط به یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی سخن گفتند اما به درجه نظامی‌اش اشاره‌ای نشد.

کان شبکه 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی که یک رسانه سراسری در رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت: پلیس نظامی (دژبان) یکی از افسران عالی‌رتبه را به دلیل تصویر برداری مخفیانه از افسران و نظامیان در حالیکه برهنه در حال حمام گرفتن بودند، بازداشت کرده است.

در چارچوب این رسوایی تمامی نظامیان و افسران این یگان به وزارت جنگ اسرائیل احضار شدند تا تصاویر خود را در ویدیوهای جمع آوری شده توسط این افسر عالی‌رتبه شناسایی کنند.

این افسر ظاهرا تلفن همراه خود را داخل حوله خود پنهان و در حین گفتگو با نظامیان از آنها تصویر برداری می‌کرد.

رای الیوم در ادامه می‌نویسد: آیا انحطاط اخلاقی بیشتر از آنچه که در رفتار اکثریت افسران دشمن صهیونیست آن هم در شرایطی که در جایگاه مسئولیت و فرماندهی قرار دارند، را می‌توان در جای دیگر دید؟

این چهره دیگری از ارتش کودک کش است که کودکان و زنان را با خونسری می‌کشد.

در بخش دیگری از گزارش تاکید شده است، این امر بیانگر عدم تعادل روحی و ناهنجاری رفتاری در ارتش رژیم صهیونیستی است.

در این بین این پرسش مطرح می‌شود که چنین افرادی که از ناهنجاری و بی تعادلی روحی رنج برده و دچار رفتارهای  غیر اخلاقی هستند، به چه شکل به رتبه‌های بالای نظامی می‌رسند؟

پاسخ این پرسش هم خیلی ساده است " اسرائیل رژیمی غاصب است که براساس حضور هر چه بیشتر نظامیان شکل گرفته است و قدرت خود را از همین ارتش می‌گیرد که (اتفاقا) شکست پذیر است اما اسرائیلی‌ها اهمیت نمی‌دهند نظامیان و افسرانی که وارد این ارتش می‌شوند از لحاظ روحی سالم باشند یا خیر! مهم آن است که بیشترین تعداد از مهاجران صهیونیست به خدمت وظیفه یا احتیاط وارد شوند.

در بخش دیگری از این گزارش هم نویسنده نتیجه گیری می‌کند که احتمالا ارتش اسرائیل هیچ مشکلی در تجاوز چنین افسران یا نظامیانی به نظامیان زن نداشته باشند چون اصلوا اختلاط در یگان‌های نظامی از چارچوب‌های ساختار فاسد اسرائیل است که اصولا بر بر پایه ارتش مزدور استوار است.

در همین راستا روزنامه یدیعوت احارانوت هم اخیرا در گزارشی خبر داد، افزایش تعرض و جنایات جنسی در میان افسران و نظامیان طی سال‌های گذشته افزایش چشم گیری یافته است و 70 درصد از این جنایات را افسران ارتش اسرائیل به انجام می‌رسانند.

انتهای پیام/*

 
ارسال نظرات