۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۷۱۷۵۸۰

خبرنگاران در این جنگ رسانه‌ای و نرم وظایف بسیار خطیری دارند

خبرنگاران در این جنگ رسانه‌ای و نرم وظایف بسیار خطیری دارند
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤال تسنیم درباره تحرکات اخیر اسرائیل در منطقه گفت: رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط امنیتی خود قرار دارد و تحرکاتشان در جمهوری اسلامی هیچ تأثیری ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان، نشست خبری سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خبرنگاران استان زنجان به‌مناسبت روز خبرنگار در سالن ولایت فرماندهی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برگزار شد.

سردار رمضان شریف در این نشست ضمن تبریک به‌مناسبت روز خبرنگار گفت: یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامی‌ می‌دارم. خبرنگاران در این جنگ رسانه‌ای و نرم وظایف بسیار خطیری دارند و باید روایت‌های وارونه آن‌ها از شرایط فعلی کشور را درست به مردم تفسیر کنند. رسانه‌های معاند سابقه 300ساله دارند و طبیعتاً قوی هستند.

وی با بیان اینکه "دشمنان به‌شکل شبانه‌روزی تلاش می‌کنند که به کشور ما آسیب بزنند"، گفت: رسانه‌های آن‌ها سه هدف را دنبال می‌کنند؛ نخست اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی را جوری جلوه می‌دهند که انگار اتفاقی در 43 سال گذشته رخ نداده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مورد دیگری که رسانه‌های دشمنان پیگیری می‌کنند این است که شرایط کشور را بسیار بحرانی نشان می‌دهند تا به خواسته سومشان برسند، خواسته سومشان این است که یأس و ناامیدی را در کشور جلوه دهند.

وی گفت: وظایف رسانه‌های داخلی کشور این است که با جنگ روایت‌های این رسانه‌های معاند مقابله کنند، البته قبول داریم نتوانستیم در این سال‌ها به‌میزان درستی وضعیت وابستگی 100درصدی رژیم شاهنشاهی به آمریکا و انگلیس را به جوانان کشورمان بازگو کنیم‌، همین موضوع سبب شده است که که رسانه‌های معاند کارکردهای ضعیف رژیم طاغوت قبل از سال 57 را برجسته کنند و خوب جلوه دهند.

سردار شریف با یادآوری اینکه "امروزه در امنیت کامل قرار داریم"، گفت: دشمنان امروزه مقابل قدرت دفاعی ایران زانو زده‌اند، آن‌ها توان مقابله با جمهوری اسلامی در زمینه جنگ سخت را ندارند‌ و به جنگ رسانه‌ای و تزریق یأس و ناامیدی مردم روی آورده‌اند.

این مسئول منفورترین سازمان را سازمان مجاهدین دانست و گفت: پشت‌سرهم در خارج از کشور علیه این انقلاب پیام می‌فرستند‌، باید به آن‌ها بگویم "وقتتان را بیخود تلف نکنید این کشور صاحب ولایت است و هیچ تهدیدی به این انقلاب ضربه نمی‌زند".

وی تشریح کرد: اندک نفراتی هم داخل کشور در میدان دشمن بازی می‌کنند‌، در روزهای شهادت امام حسین(ع) به یک سردار ولایی که بیش از 40 سال سابقه مجاهدت و رزمندگی در خط مقدم اسلام دارد، توهین شد و فکر می‌کنند با این جسارت می‌توانند خودشان را بزرگ کنند. به‌نظر شما چه‌کسی می‌تواند به این سردار عزیزمان که شهید مدافع حرم است جسارت کند؟ آیا غیر از این است که یک فرد عقده‌ای باشد و بخواهد با این توهین‌ها خود را بزرگ کند؟

سردار شریف گفت: تکرار عزاداری‌های محرم این است که تکلیف خودمان را مشخص کنیم که حسینی هستیم و یا یزیدی؛ خوشبختانه پس از توهینی که به سردار عزیزمان شد همه رسانه‌ها از خود بصیرت نشان دادند و این رفتار این شخص را محکوم کردند. آن‌ها فکر می‌کنند که با توهین به مقدسات ملت می‌توانند خود را بزرگ کنند.

وی در پایان در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر تحرکات رژیم صهیونیستی‌ها در منطقه گفت: رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط امنیتی قرار دارد و به‌شدت تحت فشار است‌‌. آن‌ها بارها مدعی هستند که 27 هزار کیلومتر تحت تصرفشان تحت امنیت است که از 20 روز قبل از ماه رمضان تا همین امروز در بدترین شرایط امنیتی سپری می‌کنند.

وی گفت: تحرکاتشان در جمهوری اسلامی هیچ تأثیری ندارد چرا که توان مقابله با ما را ندارند. به رجزخوانی آن‌ها در زمینه ارتباط با برخی کشورهای عربی هم توجه نکنید چرا که در قاموس اعراب نمی‌گنجد که رژیم صهیونیستی‌ به آن‌ها وفادارند چرا که نفرت اعراب از آن‌ها ریشه تاریخی دارد.

وی گفت: اسرائیلی‌ها بارها گفته‌اند که اگر ارتش کشورهای عربی جمع شوند نمی‌توانند ارتش اسرائیل را شکست دهند، ولی ما مشاهده کردیم که نخستین بار اسرائیلی‌ها چگونه توسط حزب‌الله در جنگ 33روزه شکست خوردند، حال می‌بینیم که چقدر سطح اسرائیلی‌ها پایین آمده است که شهادت یک پاسدار در یکی از خیابان‌های تهران آن هم بی‌دفاع چگونه برایش افتخار شده است، از سوی دیگر تصادف یک پاسدار در جاده اراک را به ترور خودشان ربط می‌دهند.

این مسئول گفت: اسرائیلی‌ها به‌شدت آسیب‌پذیرند و همواره در ترس زندگی می‌کنند؛ بارها عنوان می‌کنند گنبد آهنی و یا سایبری دارند که نشان‌دهنده ضعف آن‌هاست، هدفشان تصرف نیل تا فرات بود ولی امروزه در 27 هزار کیلومتر خودشان دیوار کشیدند و این هنر انقلاب اسلامی بود.

وی تأکید کرد: اسرائیلی‌ها فقط رجز می‌خوانند ولی اگر می‌توانستند و قدرت داشتند قطعاً می‌توانستند مقابل ما ایستادگی کنند ولی واقعیت این است قدرت ندارند و فقط رجز می‌خوانند.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در سفر یک روزه به استان زنجان آمد؛ سخنرانی در بین پاسداران سپاه استان و همین طور حضور در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان بخشی از برنامه کاری وی در استان زنجان بود. همینطور سردار شریف در بخشی از برنامه خود در منزل پاسدار شهید جواد مددیان شهید رسانه استان حضور یافت و با مادر این شهید بزرگوار دیدار کرد.

این مسئول در دیدار با مادر شهید مددیان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا گفت: امنیت امروز کشور مدیون رشادت‌های شهداست و پیروزی دفاع مقدس به قدری برای ما شیرین است که همواره از آن به نیکی یاد می‌کنیم.

وی گفت: در مقابل، جنگ هشت ساله دفاع مقدس به قدری برای عراقی‌ها تلخ است که صدام و رژیم بعث مورد لعن و نفرین آن‌هاست؛ امروزه مزار شهدای بسیجی ما تبدیل به محل مقدسی برای ملت شده و از سوی دیگر اصلاً خبری از محل دفن ژنرال‌های قد کشیده عراق نیست.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی امروزه جزو امن‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شده است، گفت: در بسیاری از کشورها، تأمین امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان آن کشور محسوب می‌شود ولی به لطف خدا و به لطف خون این شهیدان، دغدغه تأمین امنیت در کشور در نزد مسئولان وجود ندارد و نیروهای مسلح با اقتدار امنیت کشور را برقرار کرده‌اند.

انتهای پیام/+

 
 
 
 
ارسال نظرات