۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۷۱۷۵۹۹

تمدید بازداشت «بسام السعدی» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی

تمدید بازداشت «بسام السعدی» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی
منابع خبری از تمدید بازداشت «بسام السعدی» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، پایگاه خبری العهد لبنان امروز (یکشنبه) اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی حکم بازداشت «بسام السعدی»، از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری رود اردن را تا ۲۵ ماه جاری میلادی (سوم شهریور) تمدید کردند.
طبق این گزارش، حکم بازداشت السعدی به منطور صدور کیفرخواست علیه وی تمدید شده است.
نیروهای رژیم اشغالگر السعدی را حدود چهار هفته پیش در کرانه باختری بازداشت کردند.
پیش از این نیز بازداشت السعدی یکبار تمدید شده بود.
آزادی خلیل العواوده و بسام السعدی از رهبران جنبش جهاد اسلامی از شروط این جنبش برای آتش بس در غزه بود و رایزنی ها برای آزادی این دو اسیر فلسطینی از طریق طرف‌های میانجی ادامه دارد. اخیرا نیز خبر رسید که هیاتی از طرف فرستاده سازمان ملل با السعدی دیدار کرده است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز اخیرا با این دو اسیر ملاقاتی انجام داد تا زمینه آزادی العواوده و السعدی براساس شروط جهاد اسلامی در خصوص آتش بس فراهم شود.
توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی (بامداد دوشنبه ۱۷ مرداد ماه به وقت تهران) و با میانجیگری مصر اجرایی شد.
این آتش‌بس پس از آن بسته و اجرایی شد که ۵۸ شهرک صهیونیست نشین از داخل نوار غزه هدف حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین قرار گرفتند.
بر اساس این توافق، مصر برای آزادی اسیر بسام السعدی در کوتاهترین زمان ممکن تلاش می‌کند و همچنین تلاش خود را به کار خواهد بست و متعهد خواهد شد که اسیر  العواوده آزاد شود.

ارسال نظرات