۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۷۱۷۷۹۷
آیت الله اعرافی در همایش جمعیت و خانواده:

افزایش جمعیت در حال حاضر واجب است

افزایش جمعیت در حال حاضر واجب است
دومین همایش جمعیت و خانواده با موضوع «پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت» با حضور مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس مرکز خدمات در قم برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش جمعیت و خانواده با موضوع «پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت» با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات برگزار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه در این مراسم که به همت معاونت معیشت و خانواده مرکز خدمات و با حضور خانواده‌های حوزوی دارای سه فرزند و بالاتر برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی افزایش جمعیت از حکم اولیه‌ی آن که استحباب مؤکد است خارج شده و حکم آن در حال حاضر وجوب است.

امام جمعه قم با استناد به فرمایش «أَکْثِرُوا الْوَلَدَ أُکَاثِرْ بِکُمُ الْأُمَمَ غَدا» از رسول گرامی صلوات الله علیه و بیان بعضی از امتیازات برای تشویق به امر فرزندآوری، افزود: همانطور که بارها در نماز جمعه تأکید شده است، شیوه اعمال صحیح امتیازات باید برای فرزند سوم به بالا باشد.

شایان ذکر است در پایان این همایش از خانواده‌هایی که در سال جاری صاحب فرزند سوم به بالا شدند تجلیل شد.

گفتنی است، آیت الله حسینی قزوینی رئیس مرکز تحقیقاتی و شبکه جهانی حضرت ولی عصر(عج) و حجت الاسلام والمسلمین ستوده مدیرکل مرکز خدمات استان قم نیز در این همایش سخنرانی کردند.

ارسال نظرات