۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۱۷۸۸۱
سردار هادیان فر مطرح کرد؛

پیش‌بینی حضور بیش از ۴ میلیون زائر در مراسم اربعین

پیش‌بینی حضور بیش از ۴ میلیون زائر در مراسم اربعین
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: با توجه به برآوردهای صورت‌گرفته، پیش‌بینی می‌شود در مراسم اربعین امسال ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر حضور یابند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی در شهرستان قصرشیرین، اظهار کرد: خوشبختانه همکاران ما در بخش‌های مختلف انتظامی و خصوصا راه و راهور تمهیدات لازم را از مدت‌ها پیش برای سفر زائران اربعین اندیشیده‌اند.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفزاته در مراسم اربعین امسال جمعیتی بین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شرکت خواهند کرد و تجربه سال‌های قبل نشان داده بالغ بر ۹۶ درصد آن‌ها از طریق مرزهای زمینی عازم عتبات عالیات می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور همچنین با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد زائران اربعین با خودروهای شخصی به مرزهای ۴ گانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی مراجعه کنند، افزود: با این حال ۸ هزار دستگاه اتوبوس نیز از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهیا و کار انتقال زائران را به مرزهای یاد شده برعهده خواهند داشت.

وی طول مسیرهای تردد زائران اربعین را ۱۶۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۶۴۰ کیلومتر آن در استان کرمانشاه قرار دارد و خوشبختانه اقدامات لازم برای مدیریت بار ترافیکی این مسیر اندیشیده شده و همکاران ما در این استان آماده خدمات‌رسانی به عموم زائران هستند.

هادیان‌فر در عین حال با اشاره به پیش‌بینی افزایش سفر زائران اربعین، گفت: همین موضوع نگرانی افزایش سوانح رانندگی را نیز ایجاد می‌کند که امیدوارم با همکاری خود زائران و ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد به حداقل رسیدن تصادفات باشیم و هیچ کدام از هموطنانمان جان خود را از دست ندهند.

وی در پایان با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در داخل کشور برای تامین امنیت زائران و مدیریت سفر آن‌ها، ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت عراق، عاشقان حضرت امام حسین (ع) سفر خوبی داشته باشند و به سلامت در مراسم معنوی پیاده‌روی اربعین شرکت کرده و به شهر و دیار خود بازگردند.

ارسال نظرات