۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۱۸۰۴۶
در خط تحول(۲)؛

توضیحات حجت الاسلام رستم نژاد در خصوص اصلاحات جدید دروس حوزه

توضیحات حجت الاسلام رستم نژاد در خصوص اصلاحات جدید دروس حوزه
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اعلام حضوری شدن همه دروس سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، گفت: در اصلاحات جدید بر متون اصلی تأکید شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه در مدرسه عالی دارالشفاء با گرامی داشتن یاد و خاطره همه گذشتگان به ویژه امام راحل و شهدای پرافتخار انقلاب اسلامی، گفت: وضعیت کرونا به گونه‌ای شده که می‌توان برنامه‌ها را حضوری برگزار کرد و از این به بعد به لطف خدا همه برنامه‌ها حضوری خواهد بود.

وی در خصوص انتخاب واحد درسی ابراز کرد: هنوز انتخاب واحد برای طلاب فعال نیست و توسط اساتید انجام شده و قریب به ۴ هزار درس انتخاب شده است؛ ما نسبت به گذشته به خاطر برنامه‌های جدید کمی عقب هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد تصریح کرد: برنامه جدید اصلاح محدوده نکات کلیدی دارد که اول از آن تأکید بر اختیاری بودن آن است به این شکل که می‌توان همان برنامه گذشته توسط طلاب انتخاب شود و نکته بعد نیز آزمایشی بودن آن است؛ اساتید هر نکاتی که در خصوص اصلاح محدوده‌ها مشاهده می‌کنند به ما اطلاع دهند تا در فرایند آزمایشی بودن اصلاحات ایجاد آن‌ها را لحاظ کنیم و طرح را به نحو احسن اصلاح کنیم.

وی اظهار داشت: تحفظ و تأکید بر منابع اصلی در اصلاح محدوده‌های جدید نیز در نظر گرفته شده و کفایه و مکاسب نیز مورد تحصیل و تدریس قرار می‌گیرد؛ چیزی بر واحد‌های آموزشی افزوده نشده و ۱۲ فقه و ۱۲ اصول همچنان برای طلاب سطح دوم و سوم در نظر گرفته شده است و آن ساعات و عناوین همچنان سر جای خود محفوظ است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه اضافه کرد: برای برخی از واحد‌های اصول و فقه در حد یک یا دو عنوان پیشنهاد جدیدی ارائه شد و اعضای شورای عالی تأکید داشتند برای استاد و طلبه‌ای که این متن را کامل بخوانند مشوق‌هایی در نظر گرفته شود و خواندن کامل کتاب نیز مورد تأکید است.

ارسال نظرات