۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۷۱۸۲۷۳
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

ضرورت بهره مندی استان لرستان از دانش هسته ای در محصولات تولیدی

ضرورت بهره مندی استان لرستان از دانش هسته ای در محصولات تولیدی
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه لرستان به عنوان قطب کشاورزی و محصولات باغی وصیفی است گفت: بهره مندی استان از دانش هسته ای در محصولات تولیدی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، عر امروز در دیدار محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اتمی ایران، با بیان اینکه امروز دانش هسته ای در همه زمینه ها نقش آفرین است، گفت: لرستان به عنوان قطب کشاورزی و محصولات باغی و صیفی است، با بهره گیری از دانش هسته ای می تواند در حوزه غذایی کشور جایگاه ارزنده ای داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: تقاضا داریم که در استان بخش‌هایی ایجاد و احداث شود تا برسلامت غذایی و کیفیت بخشی و ارزش افزوده محصولات کشاورزی اثر بگذارد.

وی با بیان اینکه لرستان به جهت ظرفیت‌ها، استعدادهای نیروی انسانی و منابع طبیعی کم نظیر است، خاطرنشان کرد: لرستان در زمینه تولید حبوبات، شیلات و باغات در کشور مقام اول یا دوم را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه درختان بلوط را استان در سطح گسترده‌ای آلوده شده است، بیان کرد: در رفع این مشکل دانش هسته ای می تواند نقش آفرین باشد.

گفتنی است، در این دیدار معاون رییس جمهوری اسلامی ورئیس انرژی اتمی گزارشی از پیشرفت دانش هسته ای در همه زمینه ها ارائه و اعلام کرد که تفاهم نامه همکاری با استاندار منعقد خواهند کرد که نتیجه‌ این  تفاهم نامه بهره مندی استان لرستان از دانش هسته ای در محصولات تولیدی خواهد بود تا این محصولات از کیفیت بهتر وماندگاری بیشتری برخوردارباشند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات