۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۱۸۵۲۴

برنامه‌های تلویزیون باید همراه با خلاقیت باشد

برنامه‌های تلویزیون باید همراه با خلاقیت باشد
کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون تصریح کرد: برای جذب مخاطب عام و خاص، تولید برنامه های مناسبتی تلویزیون باید توأم با خلاقیت فرمی و محتوایی باشد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی آتش زر در گفت و گویی اظهار داشت: امسال در برنامه های محرم تلویزیون چندان شاهد برنامه های نمایشی جدید نبودیم و بیشتر سریال ها و فیلم های تکراری پخش شد؛ البته وضعیت نمایشی برای امسال ضعیف بود و این مسئله به مدیریت های پیش از این دوره برمی گردد، اما به هر صورت باید در شرایط کنونی نیز با برنامه ریزی بهتر عمل می شد.

وی ضمن تقدیر از تولید برنامه خوب "حسینیه معلی" در محرم امسال گفت: تولید برنامه برای امام حسین(ع) و به طور کلی مناسبت های دینی در رسانه ملی، حقیقتاً یک کار سهل و ممتنع است؛ از این جهت که مردم در فضاهای دینی اطلاعات نسبی دارند و کارهای خوبی در این باره ساخته شده و باید کارهایی انجام دهند که به چشم مردم بیاید تا حدی سخت است، اما از سوی دیگر سهل است به خاطر این که در مناسبت های دینی، توجه و علاقه مخاطبان ریشه در ایمان و فطرت و اعتقاد آن ها دارد و لذا با این گونه آثار ارتباط خوبی برقرار می کنند.

وی افزود: در این میان، تولید و پخش برنامه حسینیه معلی در محرم امسال یکی از کارهای خوب تلویزیون بود؛ برنامه نسبتاً ساده ای که پیچیدگی های برنامه سازی مرسوم را نداشت اما نشان داد که می توان با خلاقیت، کار خوب و پرمحتوا و جذاب تولید نمود.

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: تولید برنامه های مناسبتی در تلویزیون باید توأم با خلاقیت های فرمی و محتوایی باشد که تا حدی در خصوص حسینیه معلی این مساله رعایت شده بود.

وی گفت: البته این برنامه با همه نقاط قوت، تجربه ناقصی به شمار می رفت اما بسیار امیدبخش بود که ان‌شاءالله در آینده بهتر بتوانند برای مخاطب برنامه تولید کنند.

وی اضافه کرد: شاید برخی اوقات، فضای کلی برنامه شعاری به نظر می رسید اما اجمالاً فضای حسی متناسب با فضای ایمانی و دهه محرم بود و نشان داد که از سوی مجری و داوران و کارشناسان نکات مدنظر رعایت شده، ضمن آن که کلیت کار حاکی از ایمان و اعتقاد و خلوص عوامل تولیدکننده بود.

حجت الاسلام آتش زر همچنین ابراز داشت: به هر حال شاهد یک کار خوب و دلی بودیم و چیزی که از دل برآید لاجرم بر دل هم نشیند، اما با این حال به نظر بنده می بایست بخش های معرفتی این قبیل برنامه ها تقویت شود و از سویی به آسیب های مجالس روضه و عزاداری که از سوی بزرگان نیز متذکر شده، پرداخته گردد.

وی افزود: به هر صورت آن چه مهم است این که مجالس روضه و محفل مذهبی باید پرمحتوا باشد و در عین حال به هنرمندی های متعهدانه در آن ها توجه صورت گیرد.

ارسال نظرات