۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۱۸۵۷۲
فاطمی امین خبر داد؛

درمان ریشه ای گرانفروشی با سامانه جامع تجارت/ اقتصاد کشور رو به بهبودی است

درمان ریشه ای گرانفروشی با سامانه جامع تجارت/ اقتصاد کشور رو به بهبودی است
وزیر صمت دولت سیزدهم از حل ریشه ای مشکلات کشور توسط دولت سیزدهم خبر داد و گفت: دولت تمام همت خود را بر تحول اقتصاد و رفع مشکلات ملت گذاشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رضا فاطمی امین وزیر صمت، پیش از ظهر امروز در دیدار با مراجع تقلید از مهار تورم در ماه های اخیر خبر داد و گفت: وضعیت اقتصادی در سال های گذشته فراز و نشیب هایی داشته است اما امسال در زمینه های مختلف اقتصادی جهش و رشد خوبی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه آمارها وضعیت اقتصادی کشور را رو به رشد و بهبود نشان می دهند، افزود: در تولید و صادرات رشد کرده ایم به گونه ای که در برخی از شهرها از جمله قم مشکل کمبود نیروی کار داریم که نشان از رشد اقتصاد و واحدهای تولیدی را می دهد.

وزیر صمت از رشد 20درصدی اقتصاد نسبت به 4 ماه قبل خبر داد و اظهار داشت: رغم همه فراز و نشیب‌ها و مشکلات اما در تولید در ۴ ماهه اول امسال جهش چشمگیری داشته‌ایم و صنعت ایران امروز در زمینه‌های تولید فولاد، مصالح ساختمانی و لوازم خانگی شاهد رشد پس از سال های وضعیت نامطلوب است.

فاطمی امین ادامه داد: در حوزه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز بانک‌ها ملزم به پرداخت تسهیلات به حساب فروشندگان مواد اولیه شدند تا تسهیلات در محل اصلی خود مصرف شود و مورد رانت یا سواستفاده قرار نگیرد.

وی با اشاره به اصلاحات اساسی و بنیادی تصریح کرد: دولت مردمی در یک سال گذشته به جای حل مشکلات به صورت مقطعی به دنبال حل ریشه ای و بنیادی مشکلات و تامین زیرساخت ها است، البته روند رو به رشد اقتصادی به معنای عدم مشکلات در صفره مردم و مسکن نیست و دولت به دنبال حل مشکلات مردم است.

وزیر صمت جهت گیری اقتصاد آینده کشور را رو به رشد عنوان کرد و ادامه داد: دولت تمام همت خود را بر تحول اقتصاد و رفع مشکلات ملت گذاشته است.

وزیر صمت دولت سیزدهم با اشاره به اینکه دولت به دنبال مهار تورم است، خاطرنشان کرد: اصلاح ارز ترجیحی به‌عنوان یکی از محل‌های فساد اقتصادی در ابتدای سال جاری سبب تورم و افزایش قیمت شد اما هم‌اکنون و پس از عبور از شوک تورمی، شاهد کنترل تورم هستیم.

وی از درج قیمت ۵۴ هزار کالا که ارتباط مستقیم بازندگی روزمره مردم‌ دارند در سامانه و سایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه جامع تجارت به‌عنوان دو درمان ریشه‌ای گران‌فروشی در کشور است.

فاطمی امین در پایان افزود: روندهای موجود با وجود ادامه تورم بالای حاکم بر کشور، مثبت است و جهت‌گیری آینده محل امیدواری است.

گفتنی است وزیر صمت در سفر به قم در نوبت صبح با حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی و نوری همدانی دیدار و گفت و گو کرد و در نوبت عصر با برخی از اعضای خبرگان رهبری دیدار می کند.

ارسال نظرات