۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۱۸۶۱۸
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

دشمن به دنبال استحاله فکری، فرهنگی و عقیدتی جوانان است

دشمن به دنبال استحاله فکری، فرهنگی و عقیدتی جوانان است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صابری گفت: دشمن با استفاده از توان تبلیغاتی که دارد با هزینه های میلیارد دلاری به دنبال استحاله فکری، فرهنگی و عقیدتی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام رحمان صابری صبح امروز در دیدار با فعالان فرهنگی و اجتماعی کرمانشاه اظهار داشت: فرهنگ زیرساخت بسیاری از حوزه های جامعه است لذا می طلبد که نگاه ما به مقولات فرهنگی نگاهی تخصصی، متعهدانه و تیزبینانه باشد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: از سوی دیگر مبانی فرهنگی و دینی به نوعی با هم در ارتباط و تعامل هستند، بنابراین کار فرهنگی در کنار کار دینی و بالعکس نتیجه بخش است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مبانی فرهنگی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی، عقیدتی و... در جامعه را کمرنگ می کند، گفت: کسی که به معنای واقعی دینمدار است و به عنوان فردی اهل دیانت شناخته می شود طبعا در بحث فرهنگی نیز چهره ای شاخص خواهد بود، لذا توجه به فرهنگ باید همراه با توجه به مبانی دینی باشد.

حجت الاسلام صابری با اشاره به اینکه فرهنگ و دین ملت زیر تهاجم رسانه ای و ماهواره ای دشمنان قرار دارد، عنوان داشت: دشمن با استفاده از توان تبلیغاتی که دارد با هزینه های میلیارد دلاری به دنبال استحاله فکری، فرهنگی و عقیدتی کشور است.

این استاد حوزه افزود نباید در مقابل این حجم از تهاجم فرهنگی وضعیت منفعل به خود بگیریم، باید با استفاده از این همه داشته دینی و فرهنگی جبهه ای در مقابل دشمنان دینمان ایجاد کنیم، زیرا اگر جبهه فرهنگی شکل نگیرد این جوانان ما هستند که بیشتر آسیب ها را خواهند دید.

حجت الاسلام صابری افزود: خوشبختانه در فضای مجازی نخبگان بسیاری داریم که در عمل بارها توانایی خود را اثبات کرده اند، لذا شایسته نیست که فضای مجازی را به حال خود رها کنیم و دشمن هر آنچه که می خواهد به نسل های جوان و نوجوان ما تلقین کند./1400/

ارسال نظرات