۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۱۸۶۳۲
امام جمعه موقت رشت بیان کرد؛

نرخ نگران کننده رشد جمعیت در گیلان

نرخ نگران کننده رشد جمعیت در گیلان
امام جمعه موقت رشت گفت: نرخ رشد جمعیت در گیلان نگران‌کننده است و این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش گروه خانواده و جمعیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صفر قربانپور در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت برخی ویژگی‌های انسان‌های باتقوا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: انسان‌های مومن و باتقوا حقیقت‌بین هستند و فریب رویکردهای دنیا را نمی‌خورند و هیچ فریبکاری نمی‌تواند اهل تقوا را از درک حقایق زندگی دور کنند.

امام جمعه موقت رشت "خروج از فتنه" را رهاورد بزرگی برای اهل تقوا دانست و گفت: انسان باتقوا وارد فتنه نمی‌شود و فتنه‌گر هم نخواهد شد بلکه سعی می‌کند معیار‌های الهی را بسنجد و فتنه را بشناسد؛ انسان باتقوا اگر در آشوب و‌ مسیر سخت زندگی هم قرار بگیرد خداوند او را از بن‌بست خارج می‌کند.

قربانپور ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: اربعین حسینی را هم پیش رو داریم؛ اربعین حسینی امروز در جوامع شیعی، اسلامی و ادیانی وحدت‌آفرین است و حتی می‌تواند وحدت‌آفرین بین‌المللی باشد لذا هیچ‌‌کس و هیچ‌ چیز نباید این وحدت را در هم بشکند و با تحرکات فیزیکی و اجتماعی‌شان نباید باعث خدشه‌دار شدن وحدت جوامع شیعی شوند.

وی با اشاره به تحولات و اتفاقات اخیر عراق خاطرنشان کرد: آتش فتنه در عراق با بصیرت مرجعیت خاموش شد و فضا آرام گرفت از سوی دیگر تحرکات نظامی آمریکایی‌ها در صحرای سوریه نشان از آتش‌افروزی آنان دارد و احتمال می‌رود که درصدد تقویت و‌ بازسازی داعش باشند.

امام جمعه موقت رشت اربعین‌ حسینی را نشانگر پویایی نهضت عاشورا دانست و گفت: حضرت‌ زینب(س) خطاب به یزید و یزیدیان فرموده بودند"هرچه نقشه، امکانات و تلاش داری به‌کار بگیر اما به خدا قسم که نمی‌توانی نام، نشان و یاد ما را از عالم محو کنی" و امروز مظهر آن جملات در پیاده‌روی اربعین و مراسمات مختلف مشاهده می‌شود.

قربانپور با اشاره به اینکه یزیدیان استکباری امروز و آینده هم نمی‌توانند یاد و نام امام حسین(ع) را از عالم محو کنند گفت: اربعین حسینی حرکتی پویا و زنده است و موازنه را به‌نفع محور مقاومت و حمایت از ملت مظلوم فلسطین پیش خواهد برد و جریان اربعین می‌رود تا این بیان رهبر معظم انقلاب را محقق کند که فرمودند "انشاء‌الله نظام صهیونیستی از صفحه روزگار محو خواهد شد".

وی خطاب به کسانی‌که قصد شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی دارند خاطرنشان کرد: آن مکان نقش سیاسی، اجتماعی و معنوی دارد بنابراین نوع پوشش، حرف زدن‌ها و حرکات کسانی که در این پیاده‌روی حضور پیدا می‌کنند نیز باید در راه خدا باشد.

امام جمعه موقت رشت "پیوند با ولایت" را از مهم‌ترین موضوعات اربعین حسینی برشمرد و بیان کرد: در آن مسیر باید به دنبال حضرت بقیه‌الله اعظم باشیم و برای پیوند با ولایت تلاش کنیم و ولایتمداری ثمره شیرین زندگی‌مان باشد.

قربانپور با اشاره به هفت دولت ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف گفت: اقداماتی که انجام شد امیدآفرین است و در گیلان هم خدمات فراوان و شایسته‌ای انجام شد که جای تقدیر دارد اما مردم همچنان انتظار دارند که گشایشی در سفره و معیشت‌شان هم ایجاد شود و مهار قیمت‌ها به‌طور ملموس صورت گیرد.

وی به ظرفیت‌های گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان قطب کشاورزی است و امسال با وجود مشکلات گرمای هوا و آب اما تولید برنج استان قابل توجه بود و انتظار می‌رود در حوزه صنایع تبدیلی و افزایش درآمد مردمی نیز با‌ برنامه مدون کار پیش برود از طرفی نرخ رشد جمعیت در گیلان نگران‌کننده است و این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ارسال نظرات