۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۷۱۸۶۴۷
مدیر اجتماعی دادگستری قم مطرح کرد؛

عزم دستگاه قضا بر شهر بدون دخانیات

عزم دستگاه قضا بر شهر بدون دخانیات
حجت الاسلام عالمی گفت: معاونت پیشگیری از جرائم قوه قضاییه در پیشگیری از وقوع جرم کارهای زیربنایی و آموزشی را انجام می دهد و عزم دستگاه قضا بر شهر بدون دخانیات است.

حجت الاسلام عالمی مدیر اجتماعی دادگستری استان قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های قوه قضاییه در هفته مبارزه با دخانیات گفت: از آنجایی که مصرف دخانیاتی همچون سیگار و قلیان جرم انگاری نشده و در جامعه یک جرم محسوب نمی شود قطعاً استفاده آن در جامعه نیز موجب برخورد قهری مراکز قضایی نمی شود.

وی افزود: معاونت پیشگیری از جرائم قوه قضاییه در پیشگیری از وقوع جرم کارهای زیربنایی و آموزشی را انجام می دهد مثلا تا امروز برای بخش گسترده ای از فعالان مبارزه با دخانیت و مسؤولان استانی در راستای آشنایی و شیوه برخورد دوره های آموزشی برگزرار شده است.

مدیر اجتماعی دادگستری استان قم با بیان اجمالی از مضرات سیگار و قلیان ابراز کرد: در راستای جهاد تبیین، نمایشگاه خوبی در همین موضوع همه ساله برگزار می شود که خروجی و بازخوردهای این نمایشگاه برای خود برگزار کنندگان نیز جالب توجه بوده است چنانکه 17 هزار فرد از مجرمین به جای مجازات خود و حضور در زندان مجازات هایی جایگزین به مانند طرح درمان مدار را گذرانده اند.

وی در ادامه افزود: در رویکرد جدید ریاست قوه قضائیه به جای استفاده از زندان برای برخی از مجرمین دوره های آموزشی برای آنها برگزار می شود که اکثریت شرکت کنندگان پس از گذراندن دوره های آموزشی به این موضوع اذعان دارند که اگر در گذشته و قبل از مواجه با خلاف با این مسائل آشنایی پیدا کرده بودند قطعاً روند زندگی آنها تغییر پیدا می کرد.

حجت الاسلام عالمی با اشاره به اینکه شهر مقدس قم باید عاری از دود و دم باشد، تصریح کرد: گاهی با تشخیص مقام محترم قضایی با مغازه‌دارهای مجوز دار نیز برخورد شده و این مغازه ها پلمپ شده اند.

وی در پایان افزود: عزم دستگاه قضایی بر آن است که در شهر مقدس قم مصرف دخانیات کمتر شده و به تعبیری قم شهر بدون دخانیات باشد.

ارسال نظرات