۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۱۸۹۰۱
حجت الاسلام مبلغی خبر داد؛

اقدامات مجلس برای رفع کاستی های قانون حمایت از آمران به معروف

اقدامات مجلس برای رفع کاستی های قانون حمایت از آمران به معروف
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر به صورت حساب شده ای انجام نگیرد به صورت گسترده ای شاهد بی اعتنایی به معروف خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی نماینده مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه بین المللی امر به معروف و نهی از منکر که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اساس کار پیامبران را بر امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب بسیار مهم در اسلام است که هرگاه به درستی اجرا شود همه فرائض الهی احیا می شود.

وی افزود: این دو واجب از مهم ترین واجبات الهی و در زمره واجبات اجتماعی هستند که در نحوه انجام و اجرای آن بیش از دیگر واجبات بررسی لازم است تا نتیجه معکوسی در پی نداشته باشد.

رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: واجبات اجتماعی خصوصاً در عصر ما از حساسیت ویژه ای برخوردار هستند، اگر امر به معروف و نهی از منکر به صورت حساب شده ای انجام نگیرد به صورت گسترده ای شاهد بی اعتنایی به معروف خواهیم بود.

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه خلأهای قانونی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، تصریح کرد: قوانین این دو فریضه الهی را باید با مشورت چهار گروه حقوقدانان، جامعه شناسان، فقیهان و مجریان امر به معروف و نهی از منکر مصوب کرد.

وی ادامه داد: قانون حمایت از آمرین وجود دارد و در راستای رفع کاستی ها، مجلس باید گام بردارد که به زودی مجلس شورای اسلامی اقداماتی را انجام خواهد داد.

رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همگان باید در احیای این واجب فراموش شده گام بردارند، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر منحصر در یک گروه و جامعه نیست هرچند وظیفه مجلس نظارت بر اجرای قوانین در سایر دستگاه ها است اما آحاد جامعه نیز باید نسبت به این فریضه مهم نظارت و مطالبه داشته باشند.

حجت الاسلام مبلغی در پایان خاطرنشان کرد: هدایت و جلوگیری از فساد و انحراف جامعه بسیار مهم است و هر فرد در هر سنگری باید تلاش کند تا این فریضه واجب الهی در کشور و جامعه خود به بهترین شکل انجام شود.

ارسال نظرات