۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۱۸۹۱۰
میراحمدی:

زائران حسینی از مراجعه به مرز خسروی خودداری کنند

زائران حسینی از مراجعه به مرز خسروی خودداری کنند
رییس ستاد اربعین با اشاره به اینکه ورود به سرزمین عراق به کندی صورت می‌گیرد، گفت: به علت آماده نبودن طرف عراقی، زائران اربعین تا اطلاع ثانوی به مرز خسروی مراجعه نکنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید مجید میر احمدی رئیس ستاد اربعین در گفتگوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت تردد زائران اربعین اظهار داشت: در سامانه سماح 2 میلیون و 900 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از یک میلیون 100 هزار نفر عازم شده‌اند. البته روند بازگشت زائران آغاز شده اما روند کندی دارد.

وی گفت: مسیرهای عبور و مرور از وضعیت خوبی برخوردارند و شرایط خوبی برای زائران فراهم  شده است،‌ اما با توجه به دلیل ازدحام جمعیت و افزایش دما از زائران می‌خواهیم که حداکثر شش روز در عراق بمانند.

رئیس ستاد اربعین درباره پایانه های مرزی توضیح داد: آن چیزی که باعث نگرانی ما شده عدم آمادگی طرف عراقی برای پذیرش زائران و ایجاد تراکم و ازدحام در برخی پایانه‌های مرزی است و با توجه به اینکه دمای هوا حتی بیش از 50 درجه هست، ازدحام جمعیت می‌تواند مخاطراتی را متوجه زائران کند.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه توصیه می شود زائران حسینی از مراجعه به مرز خسروی خودداری کنند گفت: از زائران می خواهیم که از مراجعه به مرز خسروی بکاهند تا این مشکل از سوی طرف عراقی حل شود؛ در مورد سایر مرزها هم مشکل خاصی وجود ندارد.

میر احمدی تصریح کرد: در مرز مهران با تراکم و ازدحام مواجهیم و گرمای بالای 50 درجه به ما اجازه نمی‌دهد که بتوانیم این جمعیت را به طور ساکن نگه داریم؛ ورود به سرزمین عراق از سوی طرف عراقی به کندی صورت می‌گیرد و پیشنهاد می‌کنیم زائران مدتی را تامل کنند.

وی عنوان کرد: مقامات ایرانی در حال مذاکره با مقامات عراقی هستند تا میزان آمادگی‌ها را ارتقا دهند تامسائل حل شود.

میر احمدی درباره خروج اتباع خارجی جهت سفر اربعین گفت: با توجه به همه تلاش‌هایی که از سوی مقامات ایرانی شده، متاسفانه توافق لازم صورت نگرفته است؛ از اتباع خارجی می‌خواهیم به مرزهای ما مراجعه نکنند تا توافق لازم صورت بگیرد و در صورت توافق اطلاع رسانی می شود.

رئیس ستاد اربعین در مورد تردد کامیون‌های مواکب گفت: با وجود تاخیر 72 ساعته دولت عراق در پذیرش موکب داران و کامیون‌ها؛ مشکل بخش اعظمی از موکب‌داران حل شده و پیش‌بینی ما این است که تا پایان امشب همه موکب‌داران به داخل عراق وارد می‌شوند.

ارسال نظرات