۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۷۱۸۹۲۵
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

اعضای مجلس خبرگان باید شئون اجتماعی و علمی این مجلس را عملیاتی کنند

اعضای مجلس خبرگان باید شئون اجتماعی و علمی این مجلس را عملیاتی کنند
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای مجلس خبرگان رهبری باید شئون اجتماعی و علمی این مجلس را در فعالیت های خود عملیاتی کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور خود این مجلس را دارای شئون حقوقی، اجتماعی و علمی دانست و افزود: اعضای مجلس خبرگان رهبری به فراخور جایگاه قانونی و کارکرد این مجلس باید شئون اجتماعی و علمی مجلس خبرگان رهبری را در فعالیتهای خود عملیاتی کنند.

وی درادامه وحدت آفرینی و وفاق بخشی، حضور دغدغه مند در برابر انتظارات مردم، ایفای نقش در تقویت و گسترش سرمایه های اجتماعی را در کنار ایفای نقش در گسترش رویه های امداد اجتماعی را از راه های تحقق شئون اجتماعی مجلس خبرگان رهبری دانست.

نماینده مردم لرستان حفظ شان علمی مجلس خبرگان رهبری را منوط به اتخاذ رویکردهای اندیشه ورزانه اعضای این مجلس دانست و افزود: این رویکردها ضمن اینکه باید دانش پایه باشد و از مطالعات فقه و علوم اسلامی بهره برداری شده باشد، نباید انتزاعی و کلی نگر باشد.

وی افزود: هرکدام از اعضای مجلس خبرگان رهبری می توانند آغازگر و هدایتگر یک حرکت اندیشه ورزانه اجتماعی باشد و نخبگان حوزوی و دانشگاهی را به عرصه بیاورد و ظرفیت آنها را فعال کند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در خاتمه ضمن تشکر از آیت الله رئیسی، رییس جمهور محترم به خاطر رقم زدن تقریب سیاسی در منطقه که از اساسی ترین اندیشه های انقلاب است، پیشنهاد کرد تقریب فقهی را نیز در کنار تقریب سیاسی پیش ببرند.

ارسال نظرات