۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۱۹۰۵۰
موسوی حسب خبر داد؛

فعالیت ۴۰۰ طلبه مبلّغ در قرارگاه مردمی اربعین استان قم

فعالیت ۴۰۰ طلبه مبلّغ در قرارگاه مردمی اربعین استان قم
معاون فرهنگی تبلیغی قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: ۴۰۰ طلبه مبلّغ در قرارگاه مردمی اربعین فعالیت می‌کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سید محمود موسوی حسب در گفت‌وگو با خبرنگاران در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: مأموریت معاونت فرهنگی تبلیغی قرارگاه مردمی اربعین، بررسی و تبیین سیر تاریخی ایجاد، تداوم و اثرگذاری پیام‌های عاشورا و نهضت امام حسین (علیه‌السلام) است؛ با این هدف برای همه زائران اربعین حسینی و خادمان قرارگاه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی درنظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: ۴۰۰ طلبه مبلّغ خواهر و برادر قمی برای فعالیت فرهنگی و تبلیغی در قرارگاه مردمی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که با شیفت‌بندی روزانه ۴۰ نفر از نماز صبح تا نیمه‌شب شرعی خدمت‌رسانی می‌کنند؛ از هفته آینده نیز طلاب شهرستانی در فعالیت‌های این معاونت همکاری خواهند داشت.

معاون فرهنگی تبلیغی قرارگاه مردمی اربعین استان قم با بیان اینکه اربعین بهترین بستر برای معرفی دین اسلام و امام حسین (ع) است، افزود: ما هرچند که حضوری در مسیر پیاده‌روی اربعین و کربلا نیستیم، اما با خدمت به زوار سیدالشهداء (علیه‌السلام) در این قرارگاه دین خود را ادا می‌کنیم.

وی گفت: استقبال از زائران، تبلیغ چهره به چهره، اقامه نماز جماعت، برگزاری حلقه‌های معرفت، روایت سیره شهدا، پاسخ به سوالات اعتقادی و شرعی، آموزش احکام، بازدید زائران از موزه دین و زندگی مسجد مقدس جمکران و تصحیح قرائت نماز از جمله برنامه‌های این معاونت در قرارگاه مردمی اربعین است.

موسوی حسب ابراز کرد: ۲۰۰ مبلّغ خواهر در بخش بانوان قرارگاه نیز از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ شب در حوزه حجاب و عفاف اسلامی، مشاوره خانواده، تربیت فرزند و تبیین سیره شهدا فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: امامت و ولایت، قرآن کریم، معرفی سبک زندگی شهدا، سبک زندگی اسلامی، اربعین و زیارت امام حسین (علیه‌السلام) محوری‌ترین موضوعاتی هستند که به آنها در قرارگاه مردمی اربعین پرداخته می‌شود.

قرارگاه مردمی اربعین استان قم، از ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۱ به مدت ۲۵ روز پذیرای زائران اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در صحن امام حسن عسکری (علیه‌السلام) مسجد مقدس جمکران است.

ارسال نظرات