۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۱۹۰۷۰
آقا میرحسینی خبر داد؛

جمع آوری فروشندگان دخانیات از اطراف اماکن فرهنگی و مذهبی

جمع آوری فروشندگان دخانیات از اطراف اماکن فرهنگی و مذهبی
نایب رییس اتحادیه خواربارفروشان قم برلزوم بسترسازی قم به عنوان شهر بدون دخانیات تاکید کرد و گفت: برخورد قضایی درکنار فرهنگ سازی رخت دخانیات را از قم جمع خواهد کرد.

سید حسین آقا میرحسینی نایب رییس اتحادیه خواربارفروشان قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به پیگیری های لازم برای بسترسازی، قم شهری بدون دخانیات گفت: هرچند ابطال مجوز فروشندگان و برخورد های قهری با عاملان فروش دخانیات کاری لازم و ضروری است اما مهم تر از آن فرهنگ سازی این موضوع است که رسانه ها نقش موثری در این زمینه دارند.

وی با اشاره به آمار و ارقامی از فروشندگان بدون مجوز دخانیات در سطح شهر بیان کرد: 36 مورد مغازه فاقد پروانه عاملیت فروش دخانیات در شهر قم شناسایی شده اند که پرونده های آنها در دست اقدام است همچنین خوابارفروشی هایی نیز در حال حاضر دارای مجوز می باشند نیز پس از تاریخ انتضاء مجوزی دریافت نخواهند کرد.

آقا میرحسینی با بیان شرایط کسب مجوز عاملیت فروش دخانیات اظهار کرد: فروشندگان تا شعاع صد متر از مدارس، اماکن مذهبی، ورزشی باید فاصله داشته باشند که در این زمینه 114 مورد بدون پروانه را شناسایی کرده و اخطار جمع آوری صادر شده است.

جمع آوری فروشندگان دخانیات از اطراف اماکن فرهنگی و مذهبی

نایب رییس اتحادیه خواربارفروشان قم افزود: لیست این واحدها را برای اتاق اصناف ارسال کرده ایم که جهت پلمپ چنین واحدهایی به اماکن ارجاع داده خواهد شد.

وی اشاره ای نیز به ممنوعیت فروش قلیان و سیگار قاچاق داشت و ادامه داد: تنباکو و سیگارهای قاچاق و قلیان نیز مشمول این قوانین هستند که در صورت عدم رعایت منجر به پلمپ واحدهای متخلف خواهد شد.

وی کمبود امکانات تفریحی و ورزشی را عاملی برای سوق دادن جوانان به دخانیات برشمرد و ابراز کرد: طبق بررسی ها و پژوهش های این حوزه یکی از عوامل گرایش جوانان به دخانیات خصوصاً قلیان کمبود مکان های تفریحی و ورزشی در سطح شهر است که باید در این زمینه چاره اندیشی های لازم از سوی مسؤولان صورت گیرد.

آقا میرحسینی فروش سیگار نخی و فروش به سنین زیر هجده سال را ممنوع دانست و خاطرنشان کرد: همکاران ما به کمک سازمان صمت، نیروی انتظامی گشت های نظارتی مشترکی را راه اندازی کرده اند که امیدواریم با برخورد با واحدهای بدون مجوز آمار فروش دخانیات در شهر مقدس قم کاهش چشمگیری به خود بگیرد.

ارسال نظرات