۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۷۱۹۱۰۶

محور اصلی در سریال ماهچراغ اربعین است

محور اصلی در سریال ماهچراغ اربعین است
کارگردان سریال «ماهچراغ» گفت: در سریال «ماهچراغ» با محور قرار دادن راهپیمایی اربعین تلاش کردیم به نگاه‌های نو در این رابطه نزدیک شویم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آرش داوودی، کارگردان سریال «ماهچراغ» در گفت‌وگویی پیرامون اربعین و جایگاه آن در تولیدات نمایشی، گفت: رویداد اربعین را می‌توان یکی از جذابترین موضوعات برای پرداخت‌های نمایشی یافت که در آن زیبایی‌های تصویری فراوانی وجود دارد، به‌شرطی‌که نگاه به آن فارغ از کلیشه‌های رایج باشد.

وی افزود: فیلم و سریال عاشورایی تنها آن چیزی نیست که در ظاهر شاهدش هستیم بلکه نگاه به حقیقت و عدالت طلبی، مهمترین پیام‌هایی هستند که در راهپیمایی اربعین دیده می‌شود. به نظرم پرداختن به این موضوعات انتظار می‌رود از سوی مخاطب با استقبال بهترین مواجه شود اما معمولا در برنامه های نمایشی عادت کرده‌ایم به سطح نظر داشته باشیم و به طبع همین موضوع نیز مخاطب را از تولیدات مورد نظر دور کنیم!

این کارگردان ادامه داد: در سریال «ماهچراغ» تلاش این بوده نگاه جدید مورد نظرمان را در این مجموعه مدنظر قرار دهیم البته مدعی کار عالی نیستیم اما تلاش کردیم به این خواسته نزدیک شود. در این سریال قصه آدم‌های مختلف را می‌بینیم که هر یک به بهانه‌ای عازم این سفر شده و بابت آن تاثیرات لازم را هم دریافت می‌کنند.

داوودی تصریح کرد: این سریال در ۱۰ قسمت تولید شده است و لوکیشنی واحد دارد، اما به واسطه قصه‌های متنوع، تک لوکیشن بودن سریال باعث خستگی تماشاگر نمی‌شود. در این کار همچنین به مخاطب گفته می‌شود راه عاشقی امام حسین (ع) راه سعادت دنیا و آخرت است به‌شرطی‌که آن را درک کرده و به صورت واقعی در زندگی روزمره آن را نشان دهیم.

وی در پایان تأکید کرد: متنی که قرار است روایت‌گر اربعین باشد، باید از تحقیق و مطالعه کافی بهره برده باشد، والاّ داستان همان چیزی خواهد بود که بارها بیان شده است. در «ماهچراغ» تلاش شده به این خواسته نزدیک شویم. نکته پایانی اینکه موفقیت این دست تولیدات انتظار می‌رود برای فیلمسازان این حوزه بزرگترین انگیزه برای ساخت کارهای بعدی باشد.

ارسال نظرات