۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۱۹۱۶۹

آخرین اخبار از طرح شفافیت قوای سه‌گانه

آخرین اخبار از طرح شفافیت قوای سه‌گانه
آخرین اخبار از رفت و برگشت طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها بین مجلس و شورای نگهبان را در این گزارش می‌خوانید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، موضوع شفافیت یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم است که در همین راستا نمایندگان طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها را در کمیسیون شوراها و امور داخلی بررسی و به تصویب رساندند و نمایندگان در جلسه علنی نیز با اکثریت آرا با آن موافقت کردند، در نهایت طرح جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد که این شورا ایراداتی به آن گرفت.

علی حدادی سخنگوی کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی این طرح در مجلس، گفت: طرح شفافیت مطالبه مردم از مجلس یازدهم است لذا نمایندگان پای کار هستند و اکثر ایرادات و ابهامات این طرح برطرف شده است.

وی افزود: طبق مصوبه کمسیون شوراها و رأی مثبت نمایندگان در جلسه علنی قرار بر این شد که اولویت اول شفافیت مجلس باشد، یعنی تمام آرای نمایندگان در جلسه علنی به صورت شفاف اعلام خواهد شد حتی تمام مذاکرات و آرای وکلای‌ملت در کمیسیون‌ها پخش و اعلام خواهد شد.

سخنگوی کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: طبق این طرح قوه مجریه و قوه قضائیه در بحث شفافیت قرار گرفتند. این موارد در مجلس مصوب شد و شورای نگهبان ایراداتی نسبت به آن گرفت و طرح به مجلس بازگشت، این موارد در جلسه علنی اصلاح شدند و مجددا برای شورا ارسال شد و ما منتظر نظر شورا در این باره هستیم.

بسیاری از ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح شفافیت قوای سه‌گانه برطرف شده است

براساس این گزارش، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که در روز (پنجم شهریورماه) سال جاری برگزار شد با اشاره به مصوبه اخیر شورای نگهبان، افزود: طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت است و با اصلاحات انجام گرفته اکثر ایرادهای این طرح اصلاح شده و موارد کمی باقی مانده  است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات