۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۱۹۱۹۲

بسته حمایتی دروس «الفائق فی الأصول» و «الشخص الإعتباری» در سال تحصیلی جدید

بسته حمایتی دروس «الفائق فی الأصول» و «الشخص الإعتباری» در سال تحصیلی جدید
برای طلابی که دروس «الفائق فی الأصول» و «الشخص الإعتباری» را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱به صورت اختیاری می خوانند، امتیازاتی قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با ابلاغ مدیر محترم حوزه های علمیه، برای طلابی که دروس «الفائق فی الأصول» و «الشخص الإعتباری» در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را به صورت اختیاری می خوانند، امتیازاتی قرار داده شد.

امتیازات قرار داده شده برای طلاب به شرح ذیل است:

الف: بسته حمایتی درس الفائق فی الأصول برای سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

1- طلاب پایه ۹ و ۱۰ که در دروس الفائق 1 و 2 شرکت کرده و در امتحانات کتبی آن قبول شوند از امتحان شفاهی پایه ۱۰ کفایه معاف گشته و نمره الفائق ایشان  (معدل نمره دو امتحان الفائق) برای آن امتحان شفاهی منظور می گردد.

تبصره: طلاب موضوع بند 1 در صورتی که تا قبل از نتیجه امتحانات الفائق 1 و 2 در امتحان شفاهی پایه 10 کفایه قبول شده باشند مشمول امتیاز بنده  2خواهند شد.

2- طلاب درس خارج که در درس الفائق شرکت کرده و در دو امتحان کتبی آن قبول شوند از یک مصاحبه درس خارج اصول معاف گشته و نمره الفائق ایشان (معدل نمره دو امتحان الفائق) برای آن مصاحبه منظور می گردد و شرکت کامل درس الفائق یک سال تحصیلی برای ایشان معادل یک سال شرکت در درس خارج اصول می باشد.

تبصره: منظور از مصاحبه یکسال درس خارج اصول در ازای تحصیل در درست الفائق و جایگزینی نمره الفائق به جای نمره امتحان شفاهی خارج اصول، هر کدام از چهار سال درس خارجی است که شخص تا اعلام نتیجه امتحانات الفائق هنوز امتحان آن را نداده است.

3- تمامی امتیازات الفائق فقط مختص به طلابی است که درس الفائق ۱ و ۲ را گذرانده و در امتحان آن حداقل نمره ۱۲ را کسب نموده اند و لذا شرکت و قبولی در فقط یک بخش الفائق مشمول امتیازات نمی شود.

ب: بسته حمایتی درس الشخص الاعتباری برای سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

1- طلاب درس خارج که در درس الشخص الاعتباری شرکت کرده و در دو امتحان کتبی آن قبول شوند از یک مصاحبه درس خارج فقه معاف گشته و نمره الشخص الاعتباری ایشان (معدل نمره ۲ امتحان الشخص الاعتباری) برای آن مصاحبه منظور و شرکت کامل در درس الشخص الاعتباری یک سال تحصیلی برای ایشان معادل یک سال شرکت در درس خارج فقه می باشد.

تبصره: منظور از محاسبه یک سال درس خارج فقه در ازای تحصیل در درس الشخص الاعتباری و جایگزینی نمره آن به جای نمره امتحان شفاهی خارج فقه، هر کدام از چهار سال درس خارجی است که شخص تا اعلام نتیجه امتحانات الشخص الاعتباری هنوز امتحان آن را نداده است.

2- تمامی امتیازات الشخص الاعتباری فقط مختص به طلابی است که درس الشخص الاعتباری ی1 و 2 را گذرانده و در امتحان آن حداقل نمره ۱۲ را کسب نموده اند و لذا شرکت و قبولی فقط در یک بخش از الشخص الاعتباری مشمول امتیازات نمی شود.

گفتنی است طلاب پایه ۹ و ۱۰ و درس خارج برای درس «الفائق في الاصول» و طلاب درس خارج برای درس«الشخص الاعتباری» مشمول امتیازات فوق خواهند شد.

ارسال نظرات