۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۱۹۳۲۴
وحیدی:

برگه تردد زائران در نقاط مرزی صادر می‌شود

برگه تردد زائران در نقاط مرزی صادر می‌شود
وزیر کشور گفت: زائرانی که درخواست تعیین وضعیت پاسپورت یا برگ تردد مرزی خودشان را دارند که پیش‌بینی شده این عزیزان در نقاط مرزی برگه تردد موقت خودشان را دریافت کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد وحیدی وزیر کشور امروز گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: بحمدالله چند روزی است که عبور زائران عزیز از مرزهای ایران و عراق روان شده و با سهولت انجام می‌شود.

وی افزود: هم اکنون در هر ۶ مرز ما با عراق، تسهیلات خوبی برای زائران عزیز وجود دارد و امکانات خدمات‌رسانی مناسب و وسایل برای حمل و نقل در این طرف آن طرف مرز نیز فراهم شده است.

وزیر کشور بیان کرد: برخی از عزیزانی که مشتاق به سفر هستند، درخواست تعیین وضعیت پاسپورت یا برگ تردد مرزی خودشان را دارند که پیش‌بینی شد این عزیزان در نقاط مرزی برگه تردد موقت خودشان را دریافت کنند؛ فراجا در خرمشهر، مهران و قصر شیرین آمادگی دارد تا برای این مهم پاسخگوی مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین باشد.

وحیدی درباره آخرین آمار تعداد زائران ایرانی حاضر در مراسم اربعین اظهار کرد: تاکنون بیش از 3 میلیون زائر وارد کشور عراق شدند و تقریباً حدود نیمی از این افراد به کشور بازگشته‌اند و روند ورود و خروج زائران کماکان ادامه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از عزیزان ما در کربلا مشکل کمبود وسایل نقلیه را داشتند، هماهنگی‌هایی انجام شده و دولت عراق موافقت کرد که ما از ایران وسایل نقلیه به عراق بفرستیم تا انتقال زائران هر چه سریع‌تر انجام شود.

وزیر کشور درباره گرانی حمل و نقل برای زائران در ایام اربعین در عراق گفت: برخی گرانی قیمت حمل و نقل زائران از جمله در مسیر بغداد به تمرچین گزارش شد که بلافاصله دیشب پیگیری شد تا این مشکل برطرف شود؛ البته دولت عراق نیز به دستگاه‌های خصوصی تذکر داد که قیمت عرف را رعایت کنند، با این وجود وسایل حمل و نقل ما نیز برای کمک آماده است و امکان دارد تعداد آن بیشتر نیز شود.

ارسال نظرات