۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۱۹۳۹۵
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

مشکلات کشور با نگاه تحول آفرین حل خواهد شد

مشکلات کشور با نگاه تحول آفرین حل خواهد شد
امام جمعه موقت تهران گفت: بدون یک نگاه تحول آفرین با حفظ شرایط موجود در نظام‌های بودجه‌ریزی، حوزه بهره‌وری منابع انسانی، سرمایه فناوری و مدیریت هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهر تهران با بیان اینکه حقیقت تقوا فهم دقیق مدرسه عاشورا و حضور در این میدان تربیت انسان و تعالی جامعه بشری است، گفت: مهم ترین منکر براساس فرمایشات اباعبدالله الحسین (ع) در عصر اموی شکل گیری نظام سیاسی، استکباری با قرار گرفتن افراد ناصالح در راس هرم قدرت است.

وی افزود: عدم بیعت با شخصیتی مثل یزید سیاستی روشن برای همه تاریخ است و بحث حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یزید نیست بلکه بحث انسان مسلمان مومن در مدرسه پیامبر اعظم (ص) است و هر حاکم ناصالحی، کسانی که در صف حق قرار دارند هیچگاه با هیچ حاکم ستمگری بیعت نخواهند کرد.

خطیب جمعه تهران سکوت در برابر دستگاه ظلم را منکری بزرگ تر از دو منکر ذکر شده دانست و ادامه داد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌خواهند در جامعه اسلامی این حقیقت را تبیین بفرمایند که امت اسلام، سکوت در برابر بنی‌امیه و حاکمان ستمگر مانند بنی‌عباس گناه بزرگی است. باید در برابر آن‌ها ایستاد.

وی افزود: رزمندگان فلسطینی با الهام از عاشورا در مقابل صهیونیست‌ها ایستادند. ایستادگی در یمن در تداوم حرکت عاشوراست. حشدالشعبی عراق و حرکت‌های سازنده در جهان اسلام از مدرسه عاشورا الهام گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه معروف و منکر باید شناخته شوند، ابراز کرد: اولاً انسان باید خود را از منکر دور بدارد و شخصاً با معروف گره بخورد و ثانیاً با قلب و دست و زبان در کنار معروف قرار بگیرد، اگر به این رسالت عمل کنیم، شاهد تحولات عظیم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در کشور و جهان اسلام خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز همه این دستاوردها محصول قیام امام در اقامه معروف و رویارویی منکر بوده است. هرچه گام‌های بلندتری برداریم به دستاوردهای بیشتری دست خواهیم یافت.

امام جمعه موقت تهران با تصریح اینکه اربعین میعادگاه دلباختگان به مکتب عاشورا و مدرسه انسان ساز حسینی است، اظهار داشت: این آیین فرهنگ‌ساز به مثابه یک رزمایش و اردوی معنوی، سیاسی، اجتماعی است که امت واحده اسلامی را در مدار شخصیت ملکوتی و توحیدی اباعبدالله الحسین (ع) و مدرسه انسان‌ساز عاشورا شکل داد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به پرهیز از بزرگنمایی ضعف‌ها در برگزاری این حماسه بزرگ خاطرنشان کرد: با رصد دقیق مشکلات و با تجارب به دست آمده و برنامه‌ریزی بهتر، امکان بهره‌گیری بیشتر از این آیین را باید فراهم آورد و راه را برای تحکیم همبستگی و پیوند امت اسلامی به ویژه دولت دولت و ملت ایران و عراق هموار ساخت.

وی با تشریح سیاست های کلی برنامه هفتم از سوی رهبر معظم انقلاب اذعان کرد: تحلیل سیاست‌های کلی نظام و نقش این اسناد کلیدی و مهم بالادستی در هموار نمودن بستر پرشتاب کشور برای برون‌رفت از تنگناها و تحقق شاخص‌های پیشرفت و توسعه نیازمند زمان دیگری است که بدان خواهم پرداخت.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در حوزه اقتصادی اولاً بر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت تاکید شده است؛ آن هم با رشد متوسط هشت درصد در طول برنامه که این هدف‌گذاری بسیار مهم و کلیدی است و اگر بگوییم در پایان برنامه ما این شاخص را به تنهایی مدنظر بگیریم، برای فهم چگونگی اجرای برنامه و تحقق اهداف تعریف‌شده کافی است.

وی ادامه داد: این مهم تحقق نخواهد یافت مگر ما در حوزه‌های گوناگون مدیریتی کشور با یک تحول و تغییر روبرو شویم، بدون یک نگاه تحول آفرین با حفظ شرایط موجود در نظام‌های بودجه‌ریزی، مالیاتی و اداری و حوزه بهره‌وری منابع انسانی، سرمایه فناوری و مدیریت و کل عوامل تولید هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه در فرصت دیگری به تغییرات و تحولاتی که باید در این حوزه‌ها رخ بدهد صحبت خواهم کرد، ابراز داشت: ما در چله دوم انقلاب نیازمند نظام‌سازی در حوزه‌های مختلف هستیم.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه دوم در سخنانی به زبان عربی، مطالبی خطاب به مردم عراق بیان کرد.

ارسال نظرات