۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۷۱۹۳۹۸
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

اجتماع اربعین، رزمایش تبری جستن از اقدامات ضد بشری دشمنان اهل بیت است

اجتماع اربعین، رزمایش تبری جستن از اقدامات ضد بشری دشمنان اهل بیت است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام زنگنه گفت: اجتماع بزرگ اربعین، رزمایش بزرگی در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری دشمنان اهل بیت(ع) به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام رحیم زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: گرامیداشت «اربعين» مصادف با گرامیداشت نهضت عاشورا و کربلا با محتوای نهضت حسينی است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه افزود: پیاده روی اربعین از جمله آیین های بزرگ مسلمانان و عاشقان حسینی است که از چند روز مانده به اربعین از شهرهای مختلف آغاز می شود و طی آن میلیونها نفر پس از روزها پیاده روی، خود را به کربلا می رسانند.

وی در ادامه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت اربعین مبنی بر اینکه شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، که مردم را به کربلا می‌کشاند، گفت: شيعه امروز با سرافرازی به نهضت حسين(ع) می نگرد و از آن در انسجام اسلامی بهره می برد.

حجت الاسلام زنگنه با تاکید بر بهره‌وری تربیتی پیاده روی اربعین، گفت: این اجتماع بزرگ مسلمانان، رزمایش بزرگی در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری دشمنان اهل بیت (ع) به شمار می‌رود.

استاد حوزه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند «خداوند خیر هر کس را بخواهد، دوستی امام حسین و دوستی زیارت او را در دلش می‌افکند»، تصریح کرد: علاقه و ارادت به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) می تواند تاثير معنوی و اخلاقی در اصلاح رفتار داشته باشد.

وی با اشاره به آداب روز اربعین و اهمیت و ارزش آن در روایات، خاطرنشان کرد: مراسم اربعین امام حسین(ع) مانند بقیه مراسمات و سنتهای مذهبی، دارای محتوایی حقیقی و آموزنده و مشتمل بر رمز و راز قابل توجیه و تصدیق است و شایستگی پیروی همه جوامع و طوایف بشری را دارد./1400/

ارسال نظرات