۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۷۱۹۴۷۴

جدیدترین آمار تعداد تلفات ایروان در درگیری‌های اخیر با باکو

جدیدترین آمار تعداد تلفات ایروان در درگیری‌های اخیر با باکو
یک روز بعد از اعلام تازه‌ترین شمار تلفات ایروان در درگیری‌های اخیر با باکو، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از افزایش شمار کشته و زخمی‌های این کشور به بیش از ۳۶۰ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه (امروز) جدیدترین آمار تعداد تلفات این کشور طی درگیری‌های نظامی اخیر با ارمنستان را اعلام کرد.

منابع رسانه‌ای از باکو پایتخت جمهوری آذربایجان خبر دادند، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش این کشور طی درگیری‌های ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) با ارمنستان، ۷۹ کشته و ۲۸۲ زخمی داده است.

به گزارش وبگاه «توران» جمهوری آذربایجان، بنا بر اعلام وزارت دفاع این کشور شدت جراحات وارده به نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان طی درگیری‌ها متفاوت بوده است. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان خبر داده که شدت جراحت ۲۱ نفر از زخمی‌ها، بالا است.

به روایت وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، روز شنبه (امروز) دو نفر از زخمی‌های درگیری‌های اخیر بر اثر شدت جراحات کشته شدند و شمار تلفات این کشور به ۷۹ نفر افزایش یافته است.

در بیانیه این وزارتخانه اعلام شده که طی درگیری‌های نظامی با ارمنستان ۴۳ سرباز، دو سروان، چهار ستوان ارشد، هشت ستوان و چهار افسر ارشد این کشور کشته شدند.

وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان روز جمعه (دیروز) اعلام کرده بود که طی درگیری‌های اخیر نظامی با ارمنستان تعداد ۷۱ نفر از نیروهای جمهوری آذربایجان جانشان را از دست دادند.

اعلام شمار تلفات جمهوری آذربایجان در شرایطی صورت گرفته که ظهر روز جمعه (دیروز) «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در جلسه کابینه گفت که حداقل ۱۳۵ سرباز ارمنستانی در یک هفته اخیر طی درگیری‌های مرزی با جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند.

به گفته نیکول پاشینیان، آمار کشته‌ها نهایی نیست و همچنین تعداد بسیاری نیز زخمی شده‌اند. نخست‌وزیر ارمنستان افزود، تعداد کشته‌های طرفین بیش از ۲۰۰ نفر است.

اطلاع رسانی مقام‌های ارشد ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره تعداد تلفات دو طرف در شرایطی صورت گرفته که درگیری‌های مرزی این دو کشور همسایه که سابقه چند جنگ طی دهه‌های اخیر را دارند، شامگاه دوشنبه آغاز شد و بار دیگر تنش‌ها در منطقه را تشدید کرد(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

ارسال نظرات