۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۱۹۷۰۵
در هفته دفاع مقدس برگزار می شود؛

تجلیل از پیشکسوتان مقاومت با سخنرانی رهبر انقلاب

تجلیل از پیشکسوتان مقاومت با سخنرانی رهبر انقلاب
سردار موحد خون شهدا و رشادت رزمندگان دفاع مقدس را تضمین کننده انقلاب دانست و گفت: در این هفته از پیشکسوتان عرصه مقاومت با سخنرانی رهبر معظم انقلاب تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس پیش از ظهر امروز نشست خبری سردار موحد فرمانده سپاه استان قم با حضور اهالی رسانه در سالن جلسات آیت الله سعیدی سپاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار موحد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته آینده به نام دفاع مقدس نامگذاری شده است تا یادآور فداکاری و رشادت های رزمندگان اسلام باشیم همانانی که خون های مطهرشان حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد.

وی با بیان اینکه شهدا به ما آموختند هرکجا ایستادگی کردیم پیروزی را به همراه دارد، ابراز کرد: شهدای دفاع مقدس با تاسی از شهدای کربلا گام برداشتند و انقلاب را به جهان صادر کردند.

فرمانده سپاه استان قم رمز ماندگاری دفاع مقدس را اسلام برشمرد و اظهار کرد: جنگ تحمیلی را دشمن با هدف خاموش کردن انقلاب به راه انداخت اما با اخلاص و مجاهدت رزمندگان این جنگ موجب شعله ور شدن و صدور انقلاب به سرتاسر دنیا شد.

سردار موحد «ما مقاوم هستیم» را شعار هفته دفاع مقدس سال جاری عنوان کرد و افزود: در این هفته برنامه های ویژه ای در استان قم از جمله رژه نیروهای مسلح، تجلیل از پیشکسوتان مقاومت و عطرافشانی قبور شهدا اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 150 برنامه در هفته دفاع مقدس خواهیم داشت، ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان عرصه مقاومت کل کشور به صورت آنلاین با سخنرانی رهبرمعظم انقلاب برگزار می شود.

رئیس کمیته نیروهای مسلح استان قم در هفته دفاع مقدس با تشریح اینکه مسئولیت رژه این دوره بر عهده برادران ارتشی ما است، عنوان کرد: در سال های گذشته در این ایام برگزاری نمایشگاه را در دستور کار داشتیم که امسال نمایشگاه با برنامه نمایشی فصل شیدایی ادغام و در تاریخ دیگری با اطلاع رسانی قبلی برپا می شود.

وی نواختن زنگ مقاومت، برپایی غرفه های فرهنگی در مدارس حوزوی و دانشگاه ها، پویش رسانه ای دفاع مقدس و اجرای خدمات اجتماعی را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: پویش رسانه ای دفاع مقدس یک مانور فرهنگی در بستر فضای مجازی است، همچنین در این ایام گلنگ زنی اراضی 560 هکتاری نهضت ملی مسکن توسط بسیج سازندگی انجام می شود.

در ادامه سرهنگ محسنی زرین ارشد ارتش در استان قم نیز به جزئیاتی از مراسم رژه نیروهای مسلح استان پرداخت و اظهار داشت: پنجشنبه 31 شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه پیاده و موتوری ساعت 8 در بلوار پیامبر اعظم از عمود 45 با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری برگزار می شود.

وی هدف و سیاست از هفته دفاع مقدس را تقویت و خودباوری، معرفی نمادهای مقاومت و خلاقیت به عنوان عامل پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ 8 ساله دانست و تصریح کرد: جوانان این نظام با ایمان و عقلانیت در این راه گام نهادند و امروز رشادت های آنان در دانشگاه های نظامی دنیا تدریس و تحلیل می شود.

ارسال نظرات