۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۷۱۹۸۱۸

سرعت رشد جمعیت سالمندی ایران ۳ برابر متوسط رشد جمعیت کشور است

سرعت رشد جمعیت سالمندی ایران ۳ برابر متوسط رشد جمعیت کشور است
مسئول دبیرخانه شورای سالمندان بهزیستی گفت: سرعت رشد جمعیت سالمندی در ایران بیش از ۳ برابر متوسط رشد جمعیت کشور است.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، مسعود نشان در جلسه شورای سالمندان بهزیستی که با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: سرعت رشد جمعیت سالمندی بیش از سه برابر متوسط رشد جمعیت کشور است.

وی با بیان این‌که استان یزد رتبه ۱۸ سالمندی کشور را دارد، افزود: با این روال، تا سال ۲۰۲۱ جمعیت سالمندان کشور نسبت به وضعیت فعلی دو برابر شده و تا نسبت ۲۰ درصد کل جمعیت کشور افزایش می‌یابد.

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان عبارت «تاب‌آوری و مشارکت زنان سالمند» را شعار بزرگداشت هفته سالمندان در سال جاری دانست و گفت: در حال حاضر تعداد «زنان سالمند تنها» در کشور چهار برابر «مردان سالمند تنها» است.

نشان با اشاره به تغییر روند اجتماعی و خانوادگی در جامعه تصریح کرد: در جامعه ایران شانس ازدواج مجدد مردان سالمند در صورت فوت همسر بیشتر بوده و بسیاری از محدودیت‌های ازدواج مجدد را در مقایسه با زنان ندارند.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن نهم مهرماه روز جهانی سالمندان خاطرنشان کرد: امسال هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان از ۶ الی ۱۲ مهرماه از سوی بهزیستی کشور اعلام شده است و در همین راستا برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت این هفته پیش بینی شده است.

ارسال نظرات