۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۷۱۹۸۶۵

پایگاه‌های شور عاطفه‌ها تا دهم مهرماه دایر است

پایگاه‌های شور عاطفه‌ها تا دهم مهرماه دایر است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه پایگاه‌های شور عاطفه‌ها تا دهم مهرماه دایر است، گفت: ۲۰ هزار و ۲۰۷ دانش‌آموز خراسان جنوبی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب صبح امروز در حاشیه بازید از پایگاه‌های شور عاطفه‌ها اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی 20 هزار و 207 دانش آموز و یک هزار و 94 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

وی با بیان اینکه از 20 هزار و 207 دانش آموز تحت حمایت بیش از 600 نفر از دانش آموزان در پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند افزود: این افراد از خدمات آموزشی و آمادگی کنکور با هم افزایی گروه‌های جهادی علمی در قالب معرفی به موسسات آموزشی، برگزاری کلاس‌های تقویت بنیه تحصیلی، مشاوره تحصیلی، مشاوره انتخاب رشته و اردوی تخصصی علمی به مشهد مقدس استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و 94 نفر از دانشجویان تحت حمایت از خدمات تحصیلی دانشگاه‌های روزانه و دولتی و شهریه دانشگاه‌های آزاد، علمی و کاربردی، پیام نور، غیرانتفاعی و غیره بهره‌مند می‌شوند افزود: دانشجویان دانشگاه‌های دولتی کمک هزینه تحصیلی و دانشجویان دانشگاه‌های غیر دولتی  کمک هزینه شهریه دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: یک هزار و 400 نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات آموزش‌های فرهنگی، قرآنی، هنری، ورزشی در مجتمع‌های فرهنگی تربیتی (کانون‌های اوقات فراغت) این نهاد در شهرستان‌های بیرجند و طبس به صورت منظم و در طول سال بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی 415 نفر از دانش آموزان مناطق محروم و روستایی از خدمات 6 مجتمع فرهنگی تربیتی و شبانه روزی (خوابگاه)، سه مجتمع خواهران و سه مجتمع برادران در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، نهبندان و قاین استفاده می‌کنند.

عرب افزود: نیکوکاران می‌توانند با مشارکت در پویش شور عاطفه‌ها، کمیته امداد را در تأمین مایحتاج تحصیلی این عزیزان یاری کنند.

برپایی یک هزار و 273 پایگاه شور عاطفه‌ها در استان  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: رویداد ملی شور عاطفه‌ها همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی نیز از 24 شهریورماه کلید خورده و یک هزار و 237 پایگاه ثابت و سیار در استان‌ برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در پویش شور عاطفه‌ها پیش‌بینی شده است.

عرب با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از چهار میلیارد تومان کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی در قالب پویش شور عاطفه‌ها در خراسان جنوبی جمع‌آوری شده است بیان کرد: از یک هزار و 237 پایگاه 50 پایگاه در مرکز استان و بقیه در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی برپا شده است.

وی تأکید کرد: کمیته امداد به همه دانش‌آموزان تحت پوشش، هم از منابع کمک‌های مردمی و هم از منابع داخلی امداد برای تأمین لوازم تحصیل یاری خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: پایگاه‌های طرح شور عاطفه‌ها تا دهم مهرماه دایر است.

انتهای پیام/254/ح

ارسال نظرات