۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۱۹۹۲۱

آزمون جامع حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

آزمون جامع حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران از برگزاری آزمون جامع حوزه‌های علمیه خواهران در ۱۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینعلی تهرانی از برگزاری آزمون جامع حوزه‌های علمیه خواهران به صورت متمرکز و ویژه طلاب سطح ۴ خبر داد و اظهار داشت: نوبت اول این آزمون همزمان و در ۱۱ استان کشور برگزار گردید.

وی با بیان این که آزمون جامع طبق آئین نامه دو نوبت در سال برگزار می شود، افزود: نوبت اول این آزمون ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور ۱۳۲ نفر از طلاب برگزار شد و نوبت دوم آزمون نیز اسفندماه سال جاری اجرا خواهد شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: این آزمون در ۴ رشته «فقه خانواده»، «تفسیر تطبیقی»، «کلام اسلامی» و «حکمت متعالیه» و با هدف ارزیابی قدرت استنباط و تحلیل طلاب در حوزه پاسخگویی به مسائل مرتبط با رشته مورد نظر خود و همچنین سطح توان علمی افراد برگزار شد.

وی اظهار امیدواری کرد که طلاب شرکت کننده در آزمون جامع بتوانند امتیاز لازم را کسب کرده و با فارغ التحصیلی در سطح ۴ برکات علمی و پژوهشی را برای حوزه های علمیه خواهران به ارمغان آورند و از بین آنها اساتید، فرهیختگان، نویسندگان و تحلیلگران مستعد و خوبی تحویل جامعه شود.

حجت الاسلام تهرانی با تأکید بر این که در دوره سطح ۴ حوزه های علمیه خواهران به دنبال این هستیم نگاه و جنبه پژوهشی فعالیت های علمی بیش از پیش تقویت شود، خاطرنشان کرد: طلاب با تقویت و انجام فعالیت های پژوهشی بیشتر، می‌توانند در مراجعه به منابع و همچنین گردآوری و تحلیل مطالب، موفق تر عمل کنند.

وی همچنین از برگزاری آزمون زبان اشتمال برای طلاب جدید الورود قبل از ورود به سطح ۴ خبر داد و گفت: این آزمون در راستای مهارت افزایی و رشد و توانایی طلاب جهت مراجعه به منابع تخصصی رشته مورد نیاز که به زبان عربی است، برگزار می‌شود و امیدواریم طلاب سطح ۴ با شرکت در این آزمون به استانداردهای علمی خوبی دست یابند.

ارسال نظرات