۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۷۱۹۹۳۵
گزارش؛

واکنش نهادهای حوزوی در محکومیت اغتشاشات و توهین به مقدسات

واکنش نهادهای حوزوی در محکومیت اغتشاشات و توهین به مقدسات
نهادها، تشکل‌ها و شخصیت های حوزوی واکنش هایی را در محکومیت اقدامات هنجارشکنان داشتند که خبرگزاری رسا به انعکاس این واکنش ها پرداخته است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در پی تجمعات اعتراض آمیز در کشور و اغتشاشات و توهین به مقدسات در بسیاری از این تجمعات نهادهای حوزوی واکنش هایی داشتند که در ادامه منعکس می شود:

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اغتشاشات و توهین به مقدسات

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه ای که چندی پیش اتفاق افتاد و در فضای جامعه ما، چالشی نا خواسته را رقم زد؛ گرچه با توجه و پیگیری ویژه مسئولین همراه شد؛ اما برخی حواشی تلخ و زیان بار را برای مردم و امنیت جامعه ایجاد کرد.

متأسفانه در حالی که مسئولین با جدیت در حال حقیقت یابی و ابهام زدایی از ماهیت ماجرا بودند، برخی جریانات فرصت طلبِ وابسته، سعی کردند با سوار شدن بر امواج احساسات مردمی با اغتشاشگری و برنامه هایی ضد دینی و ضد ملی، تجمعات را به سمت و سوی ساختار شکنی و اهداف براندازانه عوامل خارجی پیش ببرند.

تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن قرآن کریم، بقاع متبرکه، مساجد و پرچم کشورعزیزمان، تعرض به زنان محجبه و برخورد خشونت آمیز با حافظان و مدافعان غیور امنیت کشور به ویژه نیروی انتظامی، مطمئنا برخاسته از یک تجمع اعتراضی مطالبه گرایانه نیست و همراهی رسانه های بیگانه و تشویق و تأیید دولتمردان آمریکایی و صهیونیستی و هم چنین منافقین و گروهک های تجزیه طلب، از عمل این مغرضان، ابعاد مختلف آن را آشکارتر کرده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن اقدامات ضد دینی و ضد ملی این معدود افراد و تمجید از اهتمام متعهدانه نهادهای مسؤول، از آنان می خواهد هرچه سریعتر، تدابیر قانونی لازم را اعمال و آرامش را به جامعه بازگردانند.

از عموم هم میهنان و متدینان غیور و فهیم که با هوشیاری، جبهه دشمن را شناخته وضمن ابراز نفرت، از این حرکت های معلوم الحال دوری کرده اند، تشکر می کنیم.

تجربه بیش از چهار دهه ی انقلاب اسلامی نشان داده است که جامعه ما جامعه ای دین باور و دارای غیرت اسلامی است که این گونه حرکت های مذبوحانه، نظام اسلامی را از پیگیری مقتدرانه تحقق آرمانها و ارزش های دینی اش بازنخواهد داشت،” فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً”.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌ در اعتراض به جسارت به حریم قرآن و شریعت اسلام

متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در اعتراض به جسارت به حریم قرآن و شریعت اسلام از سوی عده ای اوباش و جیره خوار به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت مؤمن و انقلابی ایران با آفرینش انقلاب اسلامی و استقرار بخشیدن حاکمیت الهی با رهنمودهای امام خمینی(ره) سند افتخار بزرگی را در تاریخ برای خویش ثبت کردند، و در طول ۴ دهه گام‌های موفقی با رهنمودهای امامین انقلاب در جهت تحقق آرمان‌های اسلامی در ایران و گسترش آن در دیگر کشورها برداشتند و امید است این انقلاب اسلامی با عنایت الهی زمینه‌ساز ظهور حضور مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف شود.

طبیعی است که استکبار جهانی و دول استعمارگر نمی‌توانند در برابر پیشرفت ملت بزرگ ایران و امت اسلامی و قطع ایادی ظالمانه‌شان در کشورهای اسلامی و زوال تدریجی سلطه استعماری‌شان ساکت بنشینند بر این اساس تاکنون ده‌ها توطئه و اقدام ستمگرانه نسبت به ملت عزیز ایران و حاکمیت الهی مانند: جنگ تحمیلی، ترور بیش از ۱۷۰۰۰ نفر، کودتاهای نظامی، ایجاد فتنه ویرانگر داعش، محاصره اقتصادی و... انجام داده و خواهند داد. اکنون که مواجه با پیشرفت ایران و اقتدار چشمگیر نظامی این ملت گشته و امیدی برای غلبه نظامی ندارند، جنگ رسانه‌ای را در دستور کار قرار داده و هر روز در حال رصد یا آفرینش سوژه‌ای می‌باشند تا امواج شبهات و دروغ‌پردازی‌ها و حرمت‌شکنی‌ها را در فضای مجازی و رسانه‌ای بین‌المللی پراکنده ساخته و توقفی در حرکت شتابان ملت انقلابی و مومن ایران ایجاد کنند.

اما ملت مومن و انقلابی عزیز ایران که با تقدیم ۲۰۰ هزار شهید از بهترین عزیزان‌شان ایمان و وفاداری خویش را نسبت به اسلام و پیامبر(ص) ائمه اهل‌بیت(ع) اثبات کرده و با شرکت در مراسم بی‌نظیر عزاداری محرم به ویژه شرکت میلیونی در راهپیمایی اربعین سالار شهیدان حسین بن علی(ع) پیمان بسته‌اند که تحقق بخش آرمان عاشورا و اهداف دین مقدس اسلام بوده و اجازه ندهند دشمنان خدشه‌ای به سیمای اسلامی این نظام وارد کنند.

اکنون که در این روزها تمامی رسانه‌های دشمنان اسلام و دول‌غربی وقوع یک حادثه را در ایران بهانه‌ای برای حمله به اصل دین و حاکمیت الهی و پاره کردن و سوزاندن قرآن کریم در جهان و آتش زدن بارگاه امامزاده‌گان قرار داده‌اند، از این رو انتظار می‌رود، ضمن اینکه مسئولان ذیربط به بررسی عادلانه و واقع بینانه ابعاد آن حادثه و توضیح برای ملت عزیز می‌پردازند، مردم مؤمن و غیور ایران اجازه ندهند دشمنان اسلام از این فرصت سوء استفاده کرده، و با سپر قرار دادن جمعی از فرزندان عزیزشان رؤیای تلخ کشف حجاب رضاخانی و اهانت به حریم قرآن کریم را تحقق بخشند.

حوزه‌های علمیه ضمن تأکید بر رعایت دقیق وظائف دینی و اخلاق اسلامی توسط همه مسئولان و دستگاه‌های نظام به عنوان خادمان مردم و اطلاع‌رسانی لازم ابعاد حوادث به ملت عزیز و تفکیک بین عوامل مزدور بیگانه و طیف‌های دیگر جامعه، از ملت مؤمن و رشید انتظار دارد این بار هم با شرکت در راهپیمایی پس از نماز جمعه اول مهر و اعلام پایداری بر سیره سالار شهیدان و عزم راسخ بر تحقق حاکمیت کامل الهی، شکوه انقلاب اسلامی و ملت منسجم ایران را به نمایش بگذارند.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه

بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در محکومیت اغتشاشات اخیر

بسم الله الرحمن الرحیم

در حادثه ناگوار این روزها که به بهانه در گذشت خانم مهسا امینی رخ داد، دشمنان قسم خورده اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی با استفاده از تمام ظرفیت های خود به میدان آمده و به مقدسات ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی اهانت نمودند. عوامل خائن و وطن فروشان آنان با پست ترین و پلشت ترین رفتارهای خشونت‌آمیز و داعشی گونه که تداعی کننده همین رفتارهای شکست خورده در آغازین روزهای انقلاب بود ، آرامش ، امنیت و آرمانهای متعالی مردم را نشانه رفته است.

بدون شک این حرکت خفاش گونه معاندان انقلاب و نظام اسلامی همچون دیگر طرح ها و توطئه های آنان محکوم و منجر به شکست مفتضحانه خواهد شد لکن این سوال مطرح است که چرا در این مقطع حساس ، دشمنان خبیث و پلید، نظام جمهوری اسلامی با بهره گیری از برخی عوامل خودفروخته و پیاده‌نظام داخلی، دست به چنین حماقتی زده اند؟؟

به یقین این حرکت خائنانه، اولاً برای مخدوش جلوه دادن آثار و برکات کنگره عظیم بین‌المللی اربعین حسینی (علیه السلام) که می رود طومار دشمن در منطقه و جهان را برچیند و ثانیاً نشانه رفتن عزت و اقتدار نظام اسلامی که با انتخاب دولتی جهادی و انقلابی که زمینه‌ساز قطع ید استکبار در عرصه ملی، منطقه‌ای و بین المللی است، خواهد بود.

اما به اذن الله، دوران حاکمیت قلدرمآبانه استکبار با هوشیاری و بصیرت مثال‌زدنی مردم همیشه در صحنه، رو به افول و اضمحلال رفته و عوامل فریب خورده داخلی آنان، رسوای عام و خاص در تاریخ این مرز و بوم شده و عبرتی درس آموز برای ملت‌ها خواهد شد.

در پایان اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم ، ضمن تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی که با صبر و شکیبایی و متانت، درصدد خنثی نمودن توطئه دشمنان ایفاء نقش مینمایند، از مسئولین محترم قوه قضائیه، مصرانه درخواست داریم با عوامل توهین کننده به مقدسات و برهم زنندگان امنیت و آرامش عمومی جامعه برخورد قاطع نموده و آنان را به سزای جنایت خودشان برسانند.

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

۳۱/۶/۱۴۱

بیانیه هیئات مذهبی، ذاکران و شاعران اهلبیت

در محکومیت و ابراز برائت از فتنه وآشوب دستگاههای تروریستی استکبار جهانی و صهیونیسم با همراهی منافقین داخلی وخارجی؛ و تجدیدعهد با اسلام اهلبیت علیهم السلام وولایت و رهبری معظم انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم


لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا
(اگر منافقين و آنها كه در دلهايشان بيماري است، و آنها كه اخبار دروغ و شايعات بي اساس در مدينه پخش مي‏كنند دست از كار خود بر ندارند، تو را بر ضد آنان مي‏شورانيم سپس جز مدت كوتاهي نمي‏توانند در كنار تو در اين شهر بمانند.) احزاب: 60

دشمنان اسلامِ اهل بیت علیهم السلام، استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل با میدان داری منافقین جنایت پیشه و وحشی، بار دیگر فتنه ای کثیف و شوم را رقم زدند، تا به خیال خام خود عظمت حماسۀ معجزه گون اربعین حسینی را تحت الشعاع قرار داده، چند صباحی با دروغ پراکنی و جعل شایعات بی اساس و هدفمند بوسیلۀ بوقهای رسانه ای خویش، توجه مردم جهان را از تجلّی قدرت حق منصرف، تخم رعب و وحشت و بذر یأس و ناامیدی را در ایران اسلامی و سایر بلاد بپاخاسته و دلگرم به انقلاب و نهضت جهانی اسلام منتشر کنند.

این بار به بهانه فوت یکی از هموطنان کُردمان نقشه ای از پیش طراحی شده را عملیاتی نمودند، تا با شکستن حرمت مقدسات اسلامی، آتش زدن قرآن، تخریب مسجد و حسینیه و فاطمیه، دریدن پرده حجاب و عصمت از زن مسلمان، فسق علنی و کشف جمعی حجاب، تخریب اموال عمومی و بیت المال مسلمین، قتل و آتش زدن نیروهای خدوم و مظلوم انتظامی و... صفحه سیاه دیگری بر جنایات خود بیفزایند و از همان ابتدای امر علناً با هدف هدم و نابودی نظام اسلامی و حکومت دینی، خشم و کینۀ دیرینه خویش را با شعارها و فریادهای خویش نشان دادند، با آتش زدن بنرهای مواکب حسینی علیه السلام و تمثال شهدا آن هم در هفته دفاع مقدس ـ که ایام پاسداشت حماسه های عظیم رزمندگان اسلام، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و شهدای گرانقدر است ـ با هدایت مستقیم تروریستهای بین المللی و دخالت میدانی سفارتخانه های برخی دُوَل اروپایی، این پازل شوم و نکبت بار تکمیل شد.

در این میان جمعی از جوانان فریب خورده نادانسته با این موج فتنه همراهی نموده، موجبات اذیت و آزار مردم مؤمن و متعهد به اسلام و انقلاب را فراهم آوردند.

ما هیئات مذهبی، ذاکرین و ستایشگران و شاعران آئینی آستان مقدس اهل بیت علیهم السلام ضمن محکومیت این توطئه جبهه کفر و نفاق، همچنان مراتب وفاداری خویش را به اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله یعنی همان اسلام اهل بیت علیهم السلام، نظام اسلامی، و ولی امر مسلمین جهان، امام خامنه ای ادام الله ظله اعلام داشته، ضمن روشنگری و تبیین ابعاد این هجمۀ جبهه کفر و نفاق، با حضور فعّال و دشمن شکن خود در راهپیمایی سراسری پس از نماز جمعه، برائت خویش را از دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و مکتب متعالی اهل بیت علیهم السلام عملاً ابراز می داریم.

و چنانچه توطئه گران دست از این فتنۀ خباثت آلود و وحشیانه برندارند، با همۀ وجود به مقابله با آن بأیّ نحوٍ کان خواهیم پرداخت و مأمورین نظم و امنیت اجتماعی و اخلاقی کشور عزیزمان ایران اسلامی را تنها نخواهیم گذاشت.

من الله التوفیق و علیه التکلان

بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان قم

انتقاد استاد رشاد از مواضع نسنجیده برخی سیاسیون و اهل علم درباره اتفاقات اخیر

آیت الله رشاد خطاب به سیاسیون در پیامی تصریح کرد: حجاب یک قانون شرعی و رسمی است، نباید با صدور بیانیه و آشوب و اغتشاش و قانون‌شکنی با قانون مقابله کرد.

تجمع اعتراض آمیز حوزویان و امت انقلابی تبریز در محکومیت آشوبگران

حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، در پی هتک حرمت اخیر آشوبگران به مقدسات و تخریب اموال عمومی و شهادت جمعی از ماموران نیروی انتظامی و بسیجیان، بخصوص شهید بسیجی حسین اجاقی از عموم طلاب و امت حزب الله و نمازگزاران جمعه تبریز جهت شرکت در راهپیمایی خود جوش، تجمع اعتراض آمیز و محکوم نمودن این اقدامات دعوت کرد.

زمان: روز جمعه (یک مهر ۱۴۱) بعد از نماز جمعه تبریز

مکان: از مصلی امام خمینی(ره) تبریز بطرف میدان ساعت تبریز.

بیانیه حوزه علمیه گلستان در واکنش به حوادث اخیر و توهین به مقدسات

بسم الله الرحمن الرحیم

وَاتَّقوا فِتنَةً لا تُصيبَنَّ الَّذينَ ظَلَموا مِنكُم خاصَّةً ۖ وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَديدُ العِقابِ

هتک حرمتی که این روزها به خیمه ها و پرچم های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شده و آتش زدن آنها و برخی صفحات قرآن مجید از سوی عده ای معلوم الحال به بهانه درگذشت یک شهروند ایرانی، خبری است که دل همه ارادتمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارات را به درد می آورد و مصبیت عظیمی برای مردم متدین و مذهبی ایران اسلامی می باشد و به خدواند تبارک و تعالی از این معصیت بزرگ باید پناه برد.

و هم چنین آتش و تخریب اموال عمومی و ایجاد ناامنی در برخی نقاط شهر و طرح شعارهای ساختارشکنانه نسبت به مقدسات دینی و حجاب و ولایت،گناه نابخشودنی است.

حوزه علمیه گلستان ضمن محکومیت عمل شنیع و غیر الهی و غیر انسانی از همه اقشار متدین و محبان اهل بیت علیهم السلام می خواهد نسبت به چنین اعمال و رفتار خبیثانۀ شماری اراذل و اوباش و معاندان دین و اهل بیت علیهم السلام و جریان رسانه ای معاند که می کوشند حقیقت را بایکوت کرده و روایت دیگری از آن را ارائه کند، بیش از پیش هوشمندی و حساسیت خود را داشته باشند و از جریان رسانه ای انقلابی و متدین می خواهیم در جهت تبیین این حقیقت گام های عملی و موثر بردارند و نگذارند عده ای از افراد بی ریشه و بی اساس و بی هویت، اعتقادات دینی را به سخره بگیرند؛ فی الحال زمانی است که باید غیرت و حمیت دینی خود را در دفاع از اهل بیت علیهم السلام و دستگاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به کار بست و وارد عمل شد.

حوزه و حوزویان با ابراز تاسف از درگذشت یک شهروند ایرانی و عرض تسلیت به خانواده این مرحومه و آرزوی غفران و رحمت الهی برای ایشان ، از نهاد های امنیتی و انتظامی می خواهد نسبت به امنیت خیمه ها و پرچم ها و نماد های عاشورا در معابر عمومی و شهری، فکر اساسی و اقدام عاجل جدّی داشته باشند و دستگاه قضایی نیز نسبت به قصور و تقصیر در این امر، اقدام کند.

حوزه علمیه استان گلستان

بیانیه حوزه علمیه خراسان در پی اغتشاشات اخیر در کشور

بسم الله الرحمن الرحیم

وَاتَّقوا فِتنَةً لا تُصيبَنَّ الَّذينَ ظَلَموا مِنكُم خاصَّةً ۖ وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَديدُ العِقابِ

هتک حرمتی که این روزها به خیمه ها و پرچم های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شده و آتش زدن آنها و برخی صفحات قرآن مجید از سوی عده ای معلوم الحال به بهانه درگذشت یک شهروند ایرانی، خبری است که دل همه ارادتمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارات را به درد می آورد و مصبیت عظیمی برای مردم متدین و مذهبی ایران اسلامی می باشد و به خدواند تبارک و تعالی از این معصیت بزرگ باید پناه برد.

و هم چنین آتش و تخریب اموال عمومی و ایجاد ناامنی در برخی نقاط شهر و طرح شعارهای ساختارشکنانه نسبت به مقدسات دینی و حجاب و ولایت،گناه نابخشودنی است.

حوزه علمیه خراسان ضمن محکومیت عمل شنیع و غیر الهی و غیر انسانی از همه اقشار متدین و محبان اهل بیت (ع) می خواهد نسبت به چنین اعمال و رفتار خبیثانۀ شماری اراذل و اوباش و معاندان دین و اهل بیت علیهم السلام و جریان رسانه ای معاند که می کوشند حقیقت را بایکوت کرده و روایت دیگری از آن را ارائه کند، بیش از پیش هوشمندی و حساسیت خود را داشته باشند و از جریان رسانه ای انقلابی و متدین می خواهیم در جهت تبیین این حقیقت گام های عملی و موثر بردارند و نگذارند عده ای از افراد بی ریشه و بی اساس و بی هویت، اعتقادات دینی را به سخره بگیرند؛ فی الحال زمانی است که باید غیرت و حمیت دینی خود را در دفاع از اهل بیت علیهم السلام و دستگاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به کار بست و وارد عمل شد.

حوزه و حوزویان با ابراز تاسف از درگذشت یک شهروند ایرانی و عرض تسلیت به خانواده این مرحومه و آرزوی غفران و رحمت الهی برای ایشان ، از نهاد های امنیتی و انتظامی می خواهد نسبت به امنیت خیمه ها و پرچم ها و نماد های عاشورا در معابر عمومی و شهری، فکر اساسی و اقدام عاجل جدّی داشته باشند و دستگاه قضایی نیز نسبت به قصور و تقصیر در این امر، اقدام کند.

بیانیه سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در پی فوت خانم مهسا امینی و حوادث پس از آن

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالْعَصْرِ، إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ، ‏ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ (سوره عصر)

چند روزی است که به لطف سهل‌ انگاری و بی توجهی سالیان متمادی مسئولان در مدیریت فضای مجازی و نیز فضای رسانه‌ای کشور، دشمن با توسل به ایادی داخلی خود و نیز آلبانی‌‌نشینان فرتوت به دنبال التهاب آفرینی و گل‌آلود کردن فضای سیاسی حاکم بر کشور است و درگذشت دختری هم‌میهن از دیار کردستان را آتش‌زنه فتنه‌ای قومی-جنسیتی نموده است؛ غافل از آنکه سناریوهای رنگ و رو رفته و حربه‌های زنگار گرفته اینان سالیانی طولانی است که تاثیری بر عمق و گستره انقلاب برآمده از باورهای راستین را نداشته و نخواهد داشت و بلندای پرواز این سیمرغ، جولانگه مگسان نخواهد بود و کفتارصفتان عالم سیاست در حوادثی این چنین تنها عِرض خود می برند و چند روزی زحمت ما می‌دارند و این شجره طیبه استوار و پر صلابت تر از پیش خواهد ایستاد.

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ضمن عرض تسلیت درگذشت ناگوار مرحومه «مهسا امینی»، به خانواده محترم ایشان و همه داغداران، غفران الهی برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای همه آنان که در سوگ از دست دادن ایشانند را از درگاه ایزد منان مسئلت نموده، توجه به چند نکته را ضروری می‌داند:

۱. رعایت امانت و انصاف در نقل و استنتاج از ابعاد مختلف وقایعی مشابه ماجرایِ درگذشت این دختر هموطن از جمله رسالت‌های اصحاب رسانه و نیز آحاد جامعه است و ضروری است تا قبل از روشن شدن ابعاد پیدا و پنهان هر حادثه از هر قضاوت عجولانه و غیر منصفانه‌ای که ثمری جز منازعات و از دست رفتن توان درون و تضعیف نیروهای خودی است پرهیز شود؛ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ريحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرين ‏(أنفال/46) از سویی دیگر تواصی به حق و تواصی به صبر، دو رکن از ارکان سعادت انسانند که قرآن کریم توجه به آن را در همه ایام عمر انسان، ضروری دانسته و هرگونه فروگزاری و اهمال نسبت به آن موجب خسارتی ابدی خواهد بود؛ از این رو در هر واقعه ای پیروی و دعوت به حق و صبر ضروری است.

۲. فتنه‌افروزی در هر مقام و لباس و موقعیت محکوم است و باید توجه داشت دشمن با دمیدن در آتش مسائل قومیتی و جنسیتی به دنبال بهره‌برداری حداکثری از حادثه تاثر برانگیز درگذشت این خواهر هموطن می‌باشد و با فتنه‌افروزی و تشویش اذهان عمومی وبهره‌گیری از همه توان خود در جنگ شناختی، اندیشه از بین بردن اقتدار ملی ایران در آخرین مرحله گذر از پیچی تاریخی و سرنوشت ساز را در سر می‌پروراند؛ از این رو بر آحاد جامعه ضروری است که خواسته یا ناخواسته در نقشه از پیش طراحی شده دشمن حرکت نکنیم و از هر اظهار نظر و اقدامی که عواقب آن از دست ما خارج خواهد بود، خودداری نماییم.

۳. نیروی انتظامی کشور یکی از موثرترین و کارآمدترین ارکان حراست و دفاع از کیان ایران عزیز است و همیشه و همه جا بی ادعا و خموش، با فداکاری و ایثار و تقدیم پاره‌های تن خود عاملی موثر در تامین امنیت این مرز و بوم و افزودن بر اقتدار ملی بوده‌است که تضعیف آن با هر عنوان و بهانه‌ای و تحت هر شرایطی جایز نبوده و نخواهد بود و خواسته یا ناخواسته به تیزشدن دندان طمع دشمن به این مرز و بوم خواهد انجامید. بی شک قدردان همه مجاهدت های مخلصانه و مستمر آنان خواهیم بود. فارغ از همه مجادلات و بحث ها در رابطه با شیوه و روش تامین امنیت اخلاقی توسط نیروی انتظامی، غفلت از رسالت این نیرو و سایر دستگاه های ذیربط در تامین این مهم، به تزلزل روابط صحیح انسانی و اجتماعی خواهد انجامید و باید توجه داشت که اولین کسانی که از تامین امنیت اخلاقی و ارشاد بهره‌مند می‌گردند همانانی هستند که بیشتر در معرض آسیبند.

۴. از دستگاه‌های امنیتی، قضایی و دادستان‌های محترم انتظار می‌رود با بررسی دقیق، ابعاد مختلف این جریان را روشن نمایند و رسالت خود را در حراست از کیانِ انقلابی که گوشه گوشه خاک بسترش معطر به عطر ایثار و شهادت است را با برخورد با مردگان سیاسی افسادطلبی که در هر لباس و منصب بر آتش این فتنه دمیدند، نمایش بگذارد و به این نکته توجه کند که رأفت و ملاطفت با باغیان و طاغیان، جز بر خسارت‌های فراوان معنوی و مادی نخواهد افزود.

مرور خاطرات تلخ فتنه افروزی های اینان گواهی بر این است که این جماعت هرگاه عرصه تاخت و تاز را فراهم بینند اطاعت از نفس سرکش را بر طاعت خداوند مقدم می‌دارند و تابع هوس‌های شیطانی خود می‌گردند.

۵. در آستانه هفته دفاع مقدس که یادآور مجاهدت های خالصانه و پایمردای های جاودانه مردان و زنان غیور این مرز و بوم که با لبیک گفتن به ندای توحیدی امام خمینی(ره) به پا خاستند و مردانه ایستادند و اینک با زعامت خلف صالح او، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در اندیشه رقم زدن تمدنی مهدی باورند و جلوهای خیزش مهدوی خود را در قیام عظیم اربعین به نمایش درآوردند، با گرامیداشت همه این مجاهدت ها و پایمردی ها، عهد می بندیم که تا جان در بدن داریم شجره طیبه انقلاب اسلامی که ثمره جانفشانی‌ و جانبازی‌های فراوان است را گرامی خواهیم داشت و از آن پاسداری خواهیم کرد.

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور

بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان اصفهان در محکومیت هنجار شکنی

بسمه تعالی
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ یَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ یُرِیدُونَ أَن یَتَحَاکَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَن یَکْفُرُوا بِهِ وَیُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَن یُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَعِیدًا (نساء-۶)

«آیا ندیدی کسانی را که گمان می کنند به آنچه [از کتابهای آسمانی که] بر تو و بر پیشینیان نازل شده، ایمان آورده اند، ولی می خواهند برای داوری نزد طاغوت و حکّام باطل بروند؟! با اینکه به آنها دستور داده شده که به طاغوت کافر شوند. امّا شیطان می خواهد آنان را گمراه کند، و به بیراهه های دور دستی بیفکند»

بار دیگر منافقین داخلی همسو با دشمنان خارجی با اسم رمز مرحومه امینی و به اسم دفاع از حریم زن ایرانی ، با حمله به جایگاه و شأن والای بانوان محترم ایران زمین و با زیر پاگذاشتن آیات صریح حجاب در قرآن کریم ، حجاب از سر برداشتند و بی شرمانه حجاب از سر ناموس شیعه کشیدند و با به آتش کشیدن قرآن، کلام خداوند و پرچمی که برای اهتزاز آن خون هزاران جوان رشید و غیور این مملکت بر زمین ریخته شده و داغ دل مادرانی را بدنبال داشته که با فراق عزیز گلگون کفنشان ، سرپرست یتیمان شهدا شدند ،همچنین آتش زدن مامور قانون و حافظ امنیت و چاقو زدن به قاری قرآن و آسیب زدن به بیت المال مسلمین ،باعث جریحه دار شدن قلوب همه دلدادگان دین و حریم وطن شدند.

طلاب ، اساتید و فضلای حوزه علمیه اصفهان ضمن درخواست پیگیری جدی پرونده مرحومه امینی تا حصول نتیجه روشن ، با محکومیت شدید هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم و اهانت به مقدسات و نوامیس شیعه ، از تمام دستگاههای امنیتی کشور و قوه قضائیه مجدانه خواستار برخورد سریع و بی اغماض با عوامل ایجاد ناامنی و اغتشاش در میهن اسلامی و عزیزمان می باشند .

روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان

بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه استان کردستان

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد، نور خود را کامل خواهد گردانید. (سوره صف: آیه ۸)

کشور در روزهای اخیر شاهد اعتراضاتی به مرگ خانم مهسا امینی بود که وارد فاز جدیدی از دخالت معاندین و براندازان نظام جمهوری اسلامی شده است، اعتراضاتی که با شعار پاسبانی از حقوق زن به راه افتاد و با فرصت طلبی گروهک‌های تروریستی کومله و بدخواهان نظام که دستانشان تا مرفق آلوده به خون مردم کورد می‌باشد، شکل دیگری به خود گرفته است.

آتش زدن وقیحانه قرآن، آتش زدن امام‌زاده و مسجد، آتش زدن پرچم پرافتخار کشور ایران، کشیدن چادر از سر زن مسلمان، تخریب اموال عمومی یقیناً رفتار شخص معترض نیست و حساب جنایتکاران و اغتشاشاگران از دیگران جداست.

حوزه علمیه استان کردستان ضمن تأکید بر شفاف سازی ماجرای مرگ این مرحومه، جنایات اخیر در سوزاندن کتاب آسمانی قرآن و تعرض به نوامیس مردم و اهانت به امام‌زادگان و مساجد و آتش‌زدن پرچم پرافتخار این مرز و بوم که برای برافراشتن آن هزاران شهید تقدیم این انقلاب شده است را به شدت محکوم می‌کند و از مسئولین انتظامی و قضایی کشور مجدّانه درخواست اشد مجازات برای این اقدامات هنجارشکنانه دارد تا دیگر کسی به خود جرأت انجام چنین جسارت‌ها و اقدامات کورکورانه و احمقانه‌ای را ندهد.

مرکز مدیریت حوزه علمیه استان کردستان

ارسال نظرات