۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۲۰۰۴۰
راوی کتاب سکوت شکسته:

سکوت شکسته، عملیات کربلای ۱ را معرفی کرد

سکوت شکسته، عملیات کربلای ۱ را معرفی کرد
سعادتمند با اشاره به ویژگی کتاب سکوت شکسته گفت: سکوت شکسته صرفا یک کتاب نیست، بلکه یک اثر است و می توانم ادعا کنم که کتاب سکوت شکسته، عملیات کربلا ۱ را معرفی کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، نشست نقد و بررسی کتاب سکوت شکسته با حضور جمعی از فرهیختگان و رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن خیر مقدم به رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر گفتند که تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس وظیفه همه ماست؛ لذا بر همه ما واجب است که حرمت پیشکسوتان دفاع مقدس را حفظ کنیم و به آنها احترام بگذاریم. ایشان همچنین در مسائل فرهنگی و به خصوص کتاب و کتابخوانی نیز تاکیدات خاصی دارند از جمله اینکه کتابخوانی را به عنوان یک واجب دینی می دانند؛ در حالی که کمتر چنین تعبیراتی را در حوزه فرهنگ از ایشان شنیده ایم و این نشان از اهمیت معظم‌له به ترویج کتاب و کتابخوانی دارد.

سکوت شکسته از معدود کتاب های حوزه اطلاعات عملیات دفاع مقدس است

توکلیان در ادامه خاطرنشان کرد: در نهاد کتابخانه های عمومی کشور وظیفه خود می دانیم که در توسعه وترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام وظیفه کنیم و امیدوارم نشست نقد کتاب سکوت شکسته که جز معدود کتاب های در حوزه اطلاعات و عملیات دفاع مقدس است ، برای علاقمندان به کتاب مفید باشد و باعث افتخار است که در این نشست خدمت یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستیم. وظیفه خود میدانم که از ارگان ها و نهاد های فرهنگی که در برگزاری این نشست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم را همراهی کردند قدردانی کنم.

نقش سکوت شکسته در شناساندن فداکاری های رزمندگان اطلاعات-عملیات

هادی سعادتمند، نویسنده کتاب سکوت شکسته در این نشست گفت: معتقدم که این جلسات نقد به پویا شدن ادبیات دفاع مقدس کمک می کند. در اولین جلسه ای که خدمت آقای پاک نژاد رسیدم، ایشان سه شرط داشتند که اولین آنها این بود که شهدای اطلاعات عملیات لشکر علی ابن ابی طالب (ع) در این کتاب برجسته شوند و امروز و با برکاتی که این کتاب در شناساندن فداکاری های آن شهدا داشته است فکر می کنم این شرط محقق شده است و شاهد این سخن هم دکتر نیازی هستند که در گفتگویی که مدتی پیش با ایشان داشتم گفتند که این کتاب شهید نامه بود و صرفا بیان خاطرات آقای پاک نژاد نبوده است.

سکوت شکسته، عملیات کربلای ۱ را معرفی کرد

وی در ادامه ضمن خوانش بخش هایی از کتاب، افزود: سکوت شکسته صرفا یک کتاب نیست، بلکه یک اثر است و می توانم ادعا کنم که کتاب سکوت شکسته، عملیات کربلا ۱ را معرفی کرد و این نه فقط حاصل گفتگو با آقای پاک نژاد، که به دلیل پژوهش های بسیار در مورد عملیات کربلای ۱ از جمله دو کتاب و منابع ارزشمند دیگر بوده است.

داستان، حاصل بهم خوردن تعادل است

در ادامه این نشست، یحیی نیازی، منتقد اثر گفت: داستان زمانی شکل می گیرد که تعادل بهم بخورد و ما در این هفت روایتی که کتاب از خاطرات محمود پاک نژاد داشته است، بهم خوردن تعادل را شاهد هستیم و می دانم که نویسنده کتاب علاوه بر تکیه بر این خاطرات و پژوهش در اسناد، به افراد مطلع دیگر نیز برای غنی سازی کتاب مراجعه کرده و توانسته روایتی دلنشین را به مخاطب ارائه کند.

ارسال نظرات