۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۲۰۴۲۷

خبرسازی شبکه خبری بی بی سی فارسی مشابه رسانه های زرد

خبرسازی شبکه خبری بی بی سی فارسی مشابه رسانه های زرد
شبکه خبری بی بی سی فارسی با پشت کردن به قواعد اطلاع رسانی مستند، ادعای عجیبی درباره مهسا امینی منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری بی بی سی فارسی که این روزها با پایان یافتن اعترض‌های خیابانی، برای زنده نگه داشتن فضای اعتراضی فیلم های آرشیوی چندی قبل را منتشر می‌کند تا همچنان خیابان های ایران را همراه با آشوب و اغتشاش نشان دهد، این بار مشابه رسانه‌های زردی مثل‌ آمدنیوز دست به خبرسازی زده است. 

این شبکه انگلیسی با جعل عنوان «یک فرمانده ارشد سابق سپاه» از قول او مدعی شده که به گفته منابع موثق! در پزشکی قانونی ایران دلیل به اغما رفتن و مرگ مهسا امینی «آسیب به جمجمه» تشخیص داده شده است.»

این درحالی است که اولاً فردی به نام بختیار که بی بی سی به او استناد کرده هیچگاه در بین فرماندهان ارشد سپاه وجود نداشته و در صفحه ویکی‌پدیای وی عناوین جعلی مختلفی برای وی ذکر شده که هیچ‌کدام از آن‌ها صحیح نیست و در ویکی‌پدیا نیز منبعی برای آن ذکر نشده است. ثانیاً او بیش از آنکه ماهیت سپاهی داشته باشد طبق آنچه از جستجو درباره وی برمی‌آید همسر فریبا داوی مهاجر از چهره‌های فراری و اپوزیسیون بوده است!

با وجود اظهارنظرهای رسمی مقامات پزشکی، از جمله پزشکی قانونی و هیات برد رادیولوژی و چندین متخصص دیگر طی دو هفته گذشته علیه ادعاهای رسانه های ضدایرانی، حالا سطح غیرحرفه‌ای‌گری و دستپاچگی بی بی سی به اندازه ای است که برای استدلال درباره ادعایش به منابع بی نام و نشان در پزشکی قانونی استناد میکند که مصداق تیرهوایی رسانه ای است! 

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران پیش از این در اظهارنظر اولیه خود اعلام کرد: هیچگونه آثاری از ضرب و جرح در ناحیه سر و صورت و آثار کبودی در اطراف چشم‌ها و شکستگی در قاعده جمجمه مهسا امینی مشاهده نشده است.

به نظر می رسد، بی‌بی‌سی فارسی از خاموش شدن اغتشاشات به خشم آمده و به همین دلیل حاضر است به صورت مداوم دز غیرحرفه‌ای گری و عملیات روانی خود را در این زمینه افزایش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات