۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۷۲۰۶۷۸
آیت الله رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی دبیرکل سازمان ملل:

همواره بر رفع محاصره و برقراری آتش‌بس در یمن از طریق گفتگو تأکید داشته‌ایم

همواره بر رفع محاصره و برقراری آتش‌بس در یمن از طریق گفتگو تأکید داشته‌ایم
رئیس جمهور گفت: ایران همواره بر رفع محاصره، برقراری آتش‌بس، تلاش برای حل بحران از طریق گفتگوهای یمنی-یمنی و بدون دخالت خارجی تاکید داشته است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و در پاسخ به قدردانی وی از حسن نیت و عمل ایران در آزادی دو تن از محکومان امنیتی زندانی در کشورمان گفت: این اقدام گواه حسن نظر و رویکرد تعاملی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل و مشکلات است.

رئیس جمهور در واکنش به اظهارامیدواری دبیرکل سازمان ملل برای تمدید و تداوم آتش‌بس در یمن نیز اظهار داشت: ایران همواره بر رفع محاصره و برقراری آتش‌بس در یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفتگوهای یمنی-یمنی و تفاهم بدون دخالت خارجی در این کشور تاکید داشته است و همکاران شما در سازمان ملل هم این موضوع را تایید می‌کنند.

وی خطاب به دبیرکل سازمان ملل افزود: امیدوارم با تلاش‌ها و پیگیری‌های شما عربستان سعودی نیز به تعهدات خود در توقف حملات به یمن عمل کرده و برای حل مسائل این کشور با مشارکت خود یمنی‌ها و تعیین سرنوشت یمن از سوی مردم این کشور مجاب شود.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده است ظرفیت‌های متنوع و موثر خود را برای حل مسائل منطقه و جهان به کار بگیرد.

آقای «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از حسن نظر و رویکرد انسان‌دوستانه و تعاملی جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل منطقه‌ای و جهانی به دیدار خود با رئیس جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: میزبانی از جنابعالی برای بنده افتخار بزرگی بود. در آن ملاقات گفتگوهای مهمی داشتیم و بنده نگرانی‌های جمهوری اسلامی نسبت به مسائل جهانی را به خوبی دریافت کردم.

دبیرکل سازمان ملل متحد به رئیس جمهور ایران اطمینان داد که تمام تلاش خود را برای مجاب کردن عربستان سعودی به توقف حملات به یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفتگوی گروه‌های مختلف یمنی به کار خواهد گرفت.

گوترش تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با مشارکت ایران که از سابقه تمدنی چند هزار ساله برخوردار است، ساختار سیاسی جدیدی را در منطقه‌ای که جایگاهی ویژه و کهن در تمدن بشری دارد، ایجاد کنیم.

ارسال نظرات