۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۷۲۱۰۷۱

گزارشی از سفر آیت الله اعرافی به استان گلستان

گزارشی از سفر آیت الله اعرافی به استان گلستان
مدیر حوزه های علمیه کشور همزمان همزمان با آغاز هفته وحدت به استان گلستان سفر کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور همزمان با آغاز هفته وحدت در رأس یک هیئت بلند پایه حوزوی به استان گلستان سفر کرد و مورد استقبال مسئولان استانی، علما و روحانیون قرار گرفت.

مدیر حوزه های علمیه کشور پس از ورود به گرگان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان در جلسه شورای مشورتی حوزه استان با حضور آیت الله نورمفیدی، آیت الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی، استاندار گلستان و دیگر اعضای شورا شرکت کرد و دیدار از پروژه ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان گلستان یکی دیگر از برنامه های آیت الله اعرافی در گرگان بود.

آیت الله اعرافی در ادامه برای شرکت و سخنرانی در همایش هفته وحدت با حضور علمای شیعه و سنی، راهی شهرستان آق قلا شد.

دیدار با کادر و اساتید جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی استان گلستان و دیدار با طلاب و روحانیون استان از دیگر برنامه های مدیر حوزه های علمیه کشور اعلام شده است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در جمع علمای شیعه و سنی در شهرستان آق‌قلا استان گلستان برگزار شد، با تاکید بر این که پیامبر اسلام (ص) پدر همه امت است و همه مذاهب اسلامی در شعاع آن سراج منیر قرار دارند، اظهار داشت: منطق فائق و استدلال غالب اسلام، تئوری راهگشای بشر در همه دوره‌ها و اعصار است که تجلی آن در قرآن، سخن و سنت رسول اکرم (ص) قابل مشاهده است و باید قدر آن را بدانیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور، معارف اسلام را برای همه قرن‌ها دانست و ادامه داد: بهترین نظام و تئوری و اندیشه‌ برای سعادت بشر در این دین الهی مطرح شده و با همه تحولات عالم قابل جمع و سازگار است. البته با وجود این ظرفیت‌های عظیم، اسلام به درستی در عالم عرضه نشده است.

گزارشی از سفر آیت الله اعرافی به استان گلستان

استکبار جهانی با خشم به اتفاقات ایران و پیشرفت‌های کشور ما نگاه می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان، انقلاب اسلامی ایران را یکی از نشانه‌های کامل بروز دین اسلام دانست و گفت: همه دشمنان اسلام تلاش می کنند چراغ دین را که توسط جمهوری اسلامی روشن شده است را خاموش کنند.

وی ادامه داد: در چند قرن اخیر ده‌ها نهضت پدید آمد که دین را برای دنیای امروز عرضه کن.د اما کار بزرگی که ملت ایران کرد و بنیانی که حضرت امام خمینی(ره) بنا گذاشتند، بدیع و جدید بود. به همین دلیل است که دنیا خیره و متحیر و مستکبران با خشم به اتفاقات ایران و پیشرفت‌های کشور ما نگاه می‌کنند.

آیت الله اعرافی افزود: بیش از چهار دهه است که ملت ایران پرچم رسالت رسول خدا(ص) را در دست دارد و جنگ، تحریم، ترور و توطئه‌های گوناگون را تحمل کرده است.

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه کشور، اختاپوس رسانه ای مستکبران انقلاب و شکوه ملت ایران را نشانه گرفته و بیش از ۲۰۰ کانال ماهواره ای به تبلیغ علیه ایران مشغول هستند.

آیت‌الله اعرافی این را هم گفت که میلیاردها چشم و گوش به طور مداوم انقلاب ایران را زیرنظر دارند و یکی از دلایل آن روند رو به پیشرفت کشور است که موجب شده دشمنان جنگ ترکیبی و پیچیده‌ای را علیه ما آغاز کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا در دوره مسئولیت خود گفته بود که این کشور سخت‌ترین تحریم‌ها را به ایران تحمیل کرده، در حالی که تحریم‌ سال‌های اخیر به مراتب بیشتر از آن زمان است، اما مردم ایران از آن سربلند بیرون آمدند.

آیت‌الله اعرافی اظهار کرد: دشمنان نمی‌توانستند و نمی‌توانند عظمت و پیشرفت ایران را ببینند، اما ما با اتحاد و انسجام می‌توانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

به گفته مدیر حوزه های علمیه کشور ۷۰ درصد ذخایر دنیا، بازار چند میلیارد نفری، سرمایه انسانی و گذشته پرافتخار علمی در اختیار مسلمانان است، اما کشورهای مسلمان قدرت زیادی در سازمان ملل و شورای امنیت ندارند که راه آن افزایش وحدت کشورهای اسلامی است.

گزارشی از سفر آیت الله اعرافی به استان گلستان

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار طلاب، روحانیون و اساتید و کادر مدارس علمیه استان گلستان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان، با اشاره به رشد علمی حوزه های علمیه، اظهار داشت: حوزه های علمیه به کانون دانش بنیان و دانش محور تبدیل شده اند که طیف مختلفی از علوم در آنها ارائه می‌شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: طلبه‌هایی که در حوزه‌های علمیه تحصیل می کنند باید اساس و بنیان علم را تقویت کنند و هر کدام از آنان به پرچمدار علوم تبدیل شوند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: حدود ۴۰ سال است که با صرف هزینه در اندیشکده‌ها و پژوهشگاه‌های شرق و ایران‌شناسی اروپا، رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا بر روی مباحث مختلف علوم دینی تشیع و جمهوری اسلامی ایران مطالعه و کنکاش انجام می‌شود. شاید بخشی از این مطالعات مبنای پژوهش محوری داشته باشد، اما بخش اعظم آن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران انجام می شود که باید هوشیار باشیم.

وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با محوریت آمریکا و اسرائیل با ایجاد اندیشکده‌های مختلف در پی ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند که برای مقابله با این جریانات، حوزه‌های علمیه باید پرچمداری کنند.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: این مباحث بیانگر آن است که حوزه های علمیه و طلاب باید با علم، اخلاق و روحیه جهادی در میدان نبرد حاضر باشند.

اعرافی گفت: حوزه های علمیه وصل به مردم هستند و ریشه در بطن مردم دارند، حتی اگر عده ای از روی جهل به حوزویان هتاکی و فحاشی کنند، باز هم از مردم جدا نیستیم.

رشد مراکز علمی اهل سنت بیانگر رویکرد نظام در یکپارچگی امت اسلامی است

آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشستی با آیت الله نورمفیدی و اعضای شورای مشورتی و پشتیبانی حوزه علمیه استان گلستان با تبریک هفته وحدت اسلامی، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در سال‌های اخیر شاهد توسعه پایگاه‌های فرهنگی، مراکز و حوزه های علمیه اهل سنت در اقصی نقاط کشور هستیم.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: در حال حاضر چندین هزار طلبه اهل سنت در بیش از هزار حوزه علمیه استان‌های کشور در حال فراگیری علوم دینی و فقهی اهل سنت هستند که نشانه رویکرد عملی نظام در تحقق یکپارچگی امت اسلامی است که در اندیشه امامین انقلاب بوده و علمای شیعه و سنی به آن پایبند هستند.

گزارشی از سفر آیت الله اعرافی به استان گلستان

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: توسعه مراکز علمی اهل سنت، بیانگر رویکرد تمدنی انقلاب اسلامی ایران و اندیشه تحقق وحدت و انسجام امت اسلامی در کشور است که با همراهی روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت این هدف محقق شده است.

وی از تدوین اولین برنامه پنج ساله حوزه ها در کشور خبر داد و گفت: این چشم انداز ۴۲ محور، ۳۰۰ هدف و حدود هزار شاخص و برنامه دارد که امید است با اجرای آن به افق‌های روشنی در بخش حوزه دست یابیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: حوزه های علمیه کشور تولید کننده تئوری انقلاب اسلامی هستند و این مراکز علمی باید با راه‌اندازی رشته‌های متعدد علمای بزرگ تربیت کنند و پاسخگوی نیازهای نسل جوان و جامعه امروز باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: باید طلابی مطالبه‌گر، پاسخگو، هدایتگر و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم تا بتوانند به نیازهای زمانه پاسخ دهیم.

مسئولیت حوزه‌های علمیه بسیار سنگین‌تر شده است

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان هم گفت: امروز با گستردگی جوامع، تنوع نیازها و تکثر سلایق و افکار مسئولیت حوزه‌های علمیه بسیار سنگین‌تر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: انتظار از حوزه‌های علمیه این است که توسعه پیدا کند به روزتر شوند.

وی اظهار کرد: امروز دشمن از هر راهی در صدد است به حقیقت اسلامی و مقوله مهم وحدت امت اسلامی ضربه بزند و ما هم باید وارد میدان شویم و در مقابل این توطئه دشمن ایستادگی کنیم.

ارسال نظرات