۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۷۲۱۱۳۷

تیراندازی توسط یک مبارز فلسطینی به‌سوی نظامیان صهیونیست

تیراندازی توسط یک مبارز فلسطینی به‌سوی نظامیان صهیونیست
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، پزشکان همچنان برای نجات جان یک نظامی صهیونیست که در جریان تیراندازی در پست ایست و بازرسی شعفاط به‌شدت زخمی شده است، تلاش می‌کنند.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تیراندازی توسط یک مبارز فلسطینی به‌سوی نظامیان صهیونیست، منجر به زخمی‌شدن 3 نظامی صهیونیست شد که حال دو نفر از آنها یکی به‌شدت وخیم و دیگری وخیم گزارش شده است.

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها از مرگ یکی از نظامیان صهیونیست سخن می‌گویند و علت بایکوت اطلاعات مربوط به حال عمومی وی را هم به همین دلیل عنوان می‌کنند.

براساس روایت پلیس رژیم صهیونیستی یک فرد مسلح خود را به پست ایست و بازرسی شعفاط رسانده و از فاصله‌ای بسیار نزدیک به‌سوی یک نظامی صهیونیست و یک نفر دیگر از نیروهای (نگهبان امنیتی) حاضر در این محل شلیک کرده باعث شد آنها به‌شدت زخمی شوند.

همزمان با این اقدام از داخل یک خودرو که در همان نزدیکی توقف کرده بود نیز به‌سوی نظامیان صهیونیست تیراندازی شد تا مجری عملیات بتواند محل را ترک کند و با همان خودرو از محل خارج شود.

شاهدان به رسانه‌های صهیونیست خبر دادند: خودرو به‌سوی قدس حرکت کرد و در زمان حاضر تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در حال جست‌وجو برای یافتن مجریان این عملیات هستند.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی از مشارکت 6 بالگرد ارتش برای یافتن خودروی حامل مجریان عملیات سخن گفت.

در این میان پلیس نیز تصاویر خودرو و شماره پلاک آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده از مردم خواست به‌محض مشاهده، به نهادهای امنیتی اطلاع دهند.

در این بین کارشناسان با توجه به پوکه به‌جای‌مانده از این شلیک اعلام کردند، سلاح مجری عملیات تفنگ ام16 است که سلاح سازمانی ارتش اسرائیل محسوب می‌شود.

از مدتها پیش اخباری در رابطه با به سرقت رفتن سلاح‌ از داخل پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در رسانه‌های این رژیم منتشر می‌شود.

وای‌نت وب‌سایت آن‌لاین روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در خبری در این رابطه تأکید کرد، مجری اصلی عملیات با پای پیاده به پست ایست و بازرسی نزدیک شد و بعد از تیراندازی با یک خودروی تویوتای سفیدرنگ از محل متواری شد.

این رسانه اعلام کرد، خودروی سفیدرنگ به‌سوی اردوگاه شعفاط حرکت کرد و پلیس و نیروهای نظامی در حال جست‌وجو برای مشخص کردن محل اختفای آنها هستند.

یدیعوت آحارانوت هویت نظامیان صهیونیست را اعلام نکرد اما خبر داد یکی از آنها یک نظامی زن 22ساله است که زخم‌هایش مرگبار است و دومی یک مرد 25ساله است که به‌شدت زخمی شده است.

اهمیت این عملیات به‌حدی بود که فرمانده یگان امنیتی قدس در پلیس رژیم صهیونیستی هم خود را به این محل رساند و شمار قابل‌توجهی از نیروهای ویژه پلیس رژیم صهیونیستی هم در محل مستقر شدند.

برخی از رسانه‌های عبری‌زبان هم به صهیونیست‌ها هشدار می‌دهند احتمال تکرار عملیات توسط مجریان این عملیات در ساعات آینده بسیار زیاد است.

جوانان فلسطینی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به‌ویژه در غزه و اردوگاه شعفاط در نزدیکی قدس، با توزیع شیرینی از این عملیات استقبال کردند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای در رابطه با عملیات شعفاط تأکید کرد: عملیات شعفاط در قدس اشغالی بیانگر اصالت رویکرد‌های مبارزاتی ملت فلسطین است.

در بخشی از این بیانیه تأکید شده است، عمیات در زمان و مکان مناسب و در واکنش به جنایات اشغالگران انجام می‌شود و ساختار امنیتی، نظامی و سیاسی اشغالگران را در هم می‌شکند.

یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در بیانیه‌ای که از طریق صفحه نخست وزیر این رژیم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، این عملیات را خطرناک اعلام کرد و به صهیونیست‌ها قول داد که نیروهای امنیتی به‌دنبال دستگیری «تروریست‌ها» خواهند بود.

انتهای پیام/*+

ارسال نظرات