۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۲۱۱۵۱
ماموستا خدایی:

ثمره وحدت، احیاء اقتدار دنیای اسلام است

ثمره وحدت، احیاء اقتدار دنیای اسلام است
نماینده اهل سنت استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وحدت مسلمانان در اندیشه امامین انقلاب گفت: محصول و ثمره وحدت برادران مسلمان اقتدار دنیای اسلام خواهد بود.

ماموستا عبدالرحمن خدایی نماینده مردم اهل سنت کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت وحدت مسلمین در جهان اسلام و براساس اندیشه رهبر معظم انقلاب گفت: وحدت اسلامی و اتحاد بین مسلمین از جمله اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوعات در اندیشه‌ی سیاسی و فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اهمیت این موضوع نزد حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای تا آنجاست که ایشان وحدت اسلامی را به عنوان «مسأله‌ای استراتژیک» و نه تاکتیکی معرفی نموده و همواره علما، روشنفکران، برجستگان سیاسی و آحاد امت اسلامی را به وحدت ذیل دستورات و آموزه‌های قرآن کریم و ارادت و محبت به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) دعوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وحدت به معنای تمسک "جمعی" به حبل‌اللَّه است، ابراز کرد: قرآن می‌فرماید «واعتصموا بحبل اللَّه جمیعاً ولاتفرّقوا» اعتصام به حبل‌اللَّه برای هر مسلمان یک وظیفه است؛ اما قرآن اکتفا نمی‌کند به اینکه ما را به اعتصام به حبل‌اللَّه امر کند، بلکه به ما می‌گوید که اعتصام به حبل‌اللَّه را در هیئت اجتماع انجام بدهید؛ «جمیعاً»؛ همه با هم اعتصام کنید.

ماموستا خدایی ادامه داد: این اجتماع و این اتحاد، یک واجب دیگر است بنابراین، علاوه بر اینکه مسلمان باید معتصم به حبل‌اللَّه باشد، باید این اعتصام را به همراه دیگرِ مسلمان‌ها و همدست با آن‌ها انجام دهد لذا مسلمانان دنیا فارغ از گرایش به هر مذهبی باید این اعتصام را درست بشناسند و آن را انجام دهند.

نماینده مردم اهل سنت کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تمسک به آیه «فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن باللَّه فقداستمسک بالعروة الوثقی» خاطرنشان کرد: این آیه اعتصام به حبل‌اللَّه را برای ما معنا می‌کند، تمسک به حبل‌اللَّه چگونه است؟ با ایمان باللَّه و کفر به طاغوت و امروز طاغوت اعظم در دنیا، رژیم ایالات متحده آمریکاست.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان در سراسر دنیا باید متحد و هم‌قول با یکدیگر و حول محور «لا اله الا الله، محمد رسول الله» گام بردارند، تصریح کرد: دشمن در طول تاریخ همیشه در کمین بوده تا فرصتی علیه اسلام و مسلمین بدست بیاورد و از این رو وحدت جامعه و امت اسلامی ضرورت خود را نشان می دهد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه شیعه و سنی حامی نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب معمار کبیر نظام جمهوری اسلامی هستند، عنوان کرد: وحدت جامعه اسلامی قدرت دنیای اسلام را در پی خواهد داشت و منظور از وحدت در اندیشه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب نیز احیاء اقتدار دنیای اسلام هست که برخی چون از قدرت اسلام هراس دارند با ایجاد فتنه و آشوب و اختلاف به دنبال دو قطبی سازی مذاهب شیعه و سنی هستند.

وی در پایان اقتدار اسلامی در اندیشه امامین انقلاب را برای جلوگیری از ظلم بر مردم جهان خصوصاً مستضعفین عالم قلمداد کرد و ابراز داشت: وحدت مسلمانان ایران موجب قدرت گرفتن نظام انقلاب اسلامی می‌شود و اقتدار جمهوری اسلامی به معنای اقتدار مستضعفین و مسلمانان جهان است.

ارسال نظرات