۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۲۱۱۶۶
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری با تأکید بر برخورد قاطعانه با مسببان اغتشاشات:

سکوت برخی خواص پس از اطلاعیه پزشکی قانونی، جای تعجب دارد

سکوت برخی خواص پس از اطلاعیه پزشکی قانونی، جای تعجب دارد
نماینده خبرگان گفت: خواص از خطاهای خود در دمیدن به اغتشاشات عذرخواهی کنند، تا این کار تجربه‌ای شود که در موضع گیر‌ی های خود عجولانه و احساسی عمل نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، به تبیین نقش دشمنان در برپایی این آشوب ها پرداخت و گفت: هدف دشمنان نظام در ایجاد، رهبری و دمیدن به آتش اغتشاشات، این است که نشان بدهند میان مردم ایران و حاکمیت دوگانگی وجود دارد و این گونه القا کنند مردم همراه با حاکمیت و نظام نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری تصریح کرد: دشمنان با دمیدن در آتش اغتشاشات، تحریف، جعل و دروغ پردازی این آشوب ها را بسیار بزرگ نشان داده و تمام مردم را شورشگران علیه نظام و حکومت جلوه می دهند.

موفقیت های ایران اسلامی دشمن را به وحشت انداخته است

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف و براندازی نظام اسلامی است، گفت: برخلاف فشارهای بین المللی، جمهوری اسلامی پیروزی های بسیاری در سیاست خارجی و توافقات با کشورهای همسایه داشته و این مسائل موجب وحشت و هراس دشمنان از نظام اسلامی شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان از اقتدار و قدرت ایران وحشت دارند، ابراز کرد: دشمنان با راه انداختن این گونه آشوب ها و اغتشاشات به دنبال این امر هستند که ایران را کشوری ناامن جلوه دهند و مردم را رو در روی نظام اسلامی معرفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری بیان کرد: در هر کشوری ممکن است که عده ای مخالف وجود داشته باشد و آشوب های مختلف در کشورهای دیگر روی دهد ولی رسانه های غربی این مسائل را انعکاس خبری نمی دهند، اما روی کوچکترین اغتشاشات در ایران با بزرگنمایی مانور می دهند و همچنین این آشوبها را حمایت و رهبری می کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: همانگونه که رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان فرمودند دشمنان از ابهت و عظمت ایران به هراس افتادند، از این رو درصددند که با بهانه ها و فتنه های مختلف در جهت تضعیف جبهه انقلاب اسلامی گام بردارند و این امر هشداری برای تمام اقشار جامعه، جوانان و نوجوان کشور است که در دام تبلیغات دشمنان نیفتند.

وی با بیان اینکه باید نیروهای امنیتی و انتظامی با اقتدار تمام از بروز چنین حوادثی پیشگیری کنند، گفت: باید نیروهای امنیتی با آمادگی و هوشیاری کامل تحرک دشمنان را رصد کنند تا با این گونه حوادث ناگوار امنیت مردم را به خطر نیندازند و مشکلات عدیده برای بازاریان و اقشار مختلف ایجاد نشود.

خواص جامعه از خطاهای خودشان عذرخواهی کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت جبران موضع گیری های برخی خواص در اغتشاشات تأکید کرد و افزود: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند کسانی که بدون تحقیق نیروی انتظامی و نظام را متهم کردند باید جبران کنند، از این رو جبران خواص تجربه ای می شود که آنها در موضع گیری های خودشان عجولانه و حساس عمل نکنند، بلکه صبر کنند تمام جوانب حادثه روشن شود و بعدا موضع گیری منطقی اتخاذ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری بیان کرد: متاسفانه برخی خواص در همان ابتدا موضع گیری های تندی علیه نیروی انتظامی و نظام گرفتند و بیانیه‌ها و اعلامیه‌هایی را صادر کردند، اما آنها باید بعد از اطلاعیه پزشکی قانونی و روشن شدن تمام ابعاد قضایا، موضع گیری های دوباره‌ای را اتخاذ و از خطاهایی که از آنها سرزده عذرخواهی کنند.

باید قوه قضاییه با قاطعیت با مسببان اغتشاشات برخورد کند

وی بر لزوم برخورد قاطع با مسببان و عوامل اغتشاشات تأکید کرد و افزود: افرادی که با موضع گیری ها و بیانیه‌های خود سبب تشویش اذهان عمومی شدند و بر آتش اغتشاشات دمیدند، مجرم هستند و باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود در برابر دادگاه و مردم باشند و قوه قضاییه نیز با قاطعیت با مسببان اغتشاشات برخورد کند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری ابراز داشت: در این اغتشاشات عده‌ای فریب خوردند و جوانان و نوجوانان از روی احساسات وارد این ماجراها شدند از این رو شایسته عفو و تخفیف می‌باشند، ولی خواصی که آتش بیار معرکه بودند قطعا آنها شایسته تخفیف و عفو نیستند و باید قوه قضاییه برخورد قاطعانه با عوامل و مسببان آشوبها داشته باشد.

ارسال نظرات