۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۷۲۱۱۷۵
امام جمعه شهرستان دالاهو:

دنیای استکبار می خواهد انسانیت را به قهقرا ببرد

دنیای استکبار می خواهد انسانیت را به قهقرا ببرد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی با بیان اینکه دنیای استکبار می خواهد انسانیت را به قهقرا ببرد، گفت: دشمنان دین اسلام را نشانه گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی امروز در حاشیه سی و چهارمین همایش وحدت با محوریت «پیامبر اعظم(ص)، اتحاد ملی و حفظ ارزش ها» که در مجتمع بعثت کرمانشاه با حضور علما و روحانیون اهل تشیع و اهل سنت برگزار شد، اظهار داشت: در منطق اسلام همه مردم با هر دین و مذهبی برادر هستند.

امام جمعه شهرستان دالاهو با تاکید بر تمرکز نقاط مشترک در میان اهل کتاب، افزود: در منطق قرآن و نبی مکرم اسلام(ص) نباید دنبال پیدا کردن اختلاف باشیم.

وی با اشاره به آیه قرآن در سوره آل عمران گفت: باید همه ادیان اعم از یهودی، مسیحی، سنی، شیعه، اهل حق و اهل کتاب بر سر اصول و ارزش های مشترک تمرکز کنند و این را اصل قرار بدهند.

حجت الاسلام ساداتی با اشاره به هوشیاری جامعه نسبت به تحرکات دشمن، تصریح کرد: مسلمانان بدانند که دشمنان از اختلافات سود می برند و از آب گل آلود ماهی می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مردم مراقب پشت پرده ها و صحنه سازی دشمن باشند، گفت: ریشه بخشی از این اغتشاشات ایجاد اختلاف در میان اهل کتاب است، در حالی که پیامبر اکرم(ص) رحمت للعالمین بود و طبق سیره نبوی ایشان ادیان و فرق هیچ اختلافی با هم نداشتند.

امام جمعه دالاهو خاطرنشان کرد: اگر تاریخ را مطالعه کنیم می بینیم سراسر زندگی پیغمبر(ص) اخلاق مداری و گذشت بوده است.

وی با اشاره به سوء استفاده استکبار از اختلافات مسلمانان، گفت: دشمنان دین اسلام را نشانه گرفته اند و علیه ارزشهای اصیل انسانی برنامه ریزی می کنند، آنها می خواهند انسانیت را به قهقرا ببرند و لذت جویی و اباحه گری را در همه عرصه های اجتماعی، فردی و خانوادگی رواج دهند.

حجت الاسلام ساداتی با تاکید بر وظیفه خطیر علما و اندیشمندان در تبیین جوانان و شناساندن دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی افزود: باید غیرت دینی، ارزش های اخلاقی را تبیین کرد و نباید با اختلافات جزئی امنیت و دستاوردهای ارزشمند نظام تحت تأثیر قرار گیرد./1400/

ارسال نظرات