۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۲۱۲۲۷
کتاب‌نما؛

خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده

خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده
مجموعه‌ای از خاطرات و بیانات حضرت امام خمینی(ره) که کمتر شنیده شده‌اند در قالب کتاب «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» گنجانده شده و مطالعه آن نیز از ضرورت خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، کتاب «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» که شامل بیانات و خاطرات ناب و کمتر شنیده شده ایشان می‌شود توسط نشر معارف به چاپ رسیده و در دسترس عموم قرار گرفته است. 

حضرت امام خمینی (ره) بیانات و خاطراتی خاص و نابی دارند که شنیدنشان تصویری نو و تازه از ایشان ارائه می‌دهد، تصویری فراتر و عمیق­تر از چیزی که به ظاهر از ایشان در ذهن‌ها وجود دارد.

مجموع بیانات و خاطرات امام راحل (ره) چیزی بالغ بر بیست جلد در قالب صحیفه نور است که مطالعه و کشف بیانات و یا خاطرات امام راحل از آن منبع برای عموم یا اساسا ممکن نیست یا بسیار دشوار است. در مقابل کتاب خمینی پدیده انسانی پیچیده شامل بیانات و خاطراتی ناب از حضرت امام خمینی (ره) است که عموم مردم یا آن را نشنیده‌اند و یا اگر شنیده‌اند به سادگی از آن عبور کرده‌اند.

با توجه به شرایط حاکم بر اوضاع فرهنگی و سیاسی روز که بعضی انقلابیون نسل اول از آنچه امام راحل (ره) تکلیف کرده بودند فاصله گرفتند و از طرف دیگر نسل‌های بعد از زمان حیات ایشان آنگونه که باید امام خمینی (ره) را نمی‌شناسند. مرور این خاطرات و بیانات، معرفت جدیدی را نسبت به سیره بنیانگذار انقلاب اسلامی می‌گشاید.

از این رو مطالعه این اثر که به کوشش مرحوم روح الله نامداری جمع‌آوری شده و توسط نشر معارف منتشر شده است از ضرورت بسزایی برخوردار می‌باشد.

ارسال نظرات