۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۲۱۳۳۹
دبیر کل کنگره بین اللملی میرزای نایینی تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های کنگره میرزای نائینی/ ارائه ۱۶۰ مقاله علمی به کنگره

گزارشی از فعالیت های کنگره میرزای نائینی/ ارائه ۱۶۰ مقاله علمی به کنگره
دبیر کل کنگره بین اللملی میرزای نایینی به ارائه گزارشی از این کنگره پرداخت و از ارائه ۱۶۰ مقاله علمی به آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با حضور جمعی از اساتید و بزرگان حوزه پیش نشست کنگره بین اللملی میرزای نایینی در شهرستان نائین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال دبیر کل کنگره بین اللملی میرزای نایینی با قدردانی از تلاش‌های شکل گرفته در برگزاری این پیش نشست اظهار داشت: امید است این تلاش نکوداشت مفید و موثری را در عرصه بین الملل از یکی از شخصیت‌ها و فق‌های برجسته خود داشته باشد.

دبیر کل کنگره بین اللملی میرزای نایینی افزود: بحمدالله کنگره بین المللی مرحوم میرزای نائینی با مشاوره و هماهنگی مراجع عظام در ایران و در عراق این توفیق را دارد که امروز در زادگاه آن فقد وارسته این پیش نشست با عظمت را داشته باشد.

وی در مورد این تلاش‌های علمی در برگزاری کنگره تصریح کرد: عقبه علمی این کنگره با تشکیل ۴ کمیته علمی فقه و اصول، اندیشه‌های سیاسی، سیره و زندگی نامه و قرآن و حدیث کار خودش را با دستور و ابلاغ مدیر محترم حوزه‌های علمیه آغاز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: این کمیته‌ها که متشکل از اساتید برجسته سطوح عالی و خارج هستند بیش از ۷۰ موضوع را به عنوان مداخل و مناهج مباحث فقهی و اصولی و کلامی و قرآن و حدیث و مباحث معنوی استخراج کردند و به لطف حق تعالی فضلا و اندیشمندان در ایران و در خارج از کشور و در عراق مشغول نوشتن ابعاد علمی این شخصیت بزرگوار هستند.

وی همچنین عنوان کرد: بیش از ۱۶۰ مقاله در ابعاد مختلف و موضوعات و مداخل و مناهج رسیده است که حدود ۶۰ مقاله مورد ارزیابی قرار گرفته و در این فرصت باقی مانده تا برگزاری اصل کنگره در حوزه علمیه قم و نجف اشرف ما شاهد دست نوشته‌های علمی فضلا و اندیشمندان خواهیم بود.

دبیر کل کنگره بین اللملی میرزای نایینی بیان کرد: آن چه دارای اهمیت فراوانی است آن است که باید این کنگره بین المللی یک اثر علمی جامع منسجم از خود باقی بگذارد و در این جهت به لطف حق تعالی موسوعه‌ای با حدود ۳۶ جلد در حال تدوین و تنظیم است که در کنگره بین المللی ارائه خواهد شد.

وی گفت: باید فرصت گرانبهای این محفل را باید غنیمت شمارد و بیشتر از فیوضات این محفل و بیانات بزرگان در این پیش نشست بهره‌مند شویم.

گفتنی است، کنگره بین‌المللی میرزای نائینی به مناسب یکصدمین سال هجرت حضرت آیت الله حاج شیخ محمد حسین میرزای نائینی پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات