۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۲۱۵۱۱
حجت الاسلام احمدی مطرح کرد؛

ایام معصومیه و شعار «حجاب، آرمان شهدای فاطمی»

ایام معصومیه و شعار «حجاب، آرمان شهدای فاطمی»
کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم پنجشنبه با حضور گسترده مردم ولایی این شهر تا حرم حضرت همراهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه در نشست خبری تشریح برنامه های ایام معصومیه(س) که در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: شعار حجاب، آرمان شهدای فاطمی در راستای نقش بانوی کرامت در موضوع حجاب و وصیت شهدا به حفظ آن انتخاب شده است.

وی افزود: حجاب فراتر از یک حکم شرعی و به نماد اسلام تبدیل شده و سنگری است که به هر بهانه ای باید آن را حفظ و درس حجاب را در جامعه ترویج کرد لذا در ایام معصومیه شعار حجاب، آرمان شهدای فاطمی انتخاب شده است.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با اشاره به برنامه های ایام معصومیه تصریح کرد: نمایشگاه بصیرتی در ۱۲تا۱۴ آبان ویژه دختران قمی برگزار می شود که در آن به مهدویت و تمدن سازی و استکبار ستیزی پرداخته می شود.

وی افزود: جلسه پرسش و پاسخ به شبهات حجاب ویژه دختران، سفیران کریمه در مدارس، کاروان نمادین، سخنرانی اساتید برجسته حوزوی، مراسم جشن و سرور، ویژه برنامه های قرآنی، پویش قرآنی حجاب از جمله برنامه های ایام معصومیه (س) خواهد بود.

حجت الاسلام احمدی با بیان اعزام سفیران قرآنی به سایر شهرستان ها خاطرنشان کرد: در راستای ترویج قرآن در این ایام رنگ و بوی ایران را همانند شهر مقدس قم به فضل الهی فاطمی خواهیم کرد.

در ادامه این نشست خبری جناب آقای هادی محمودنژاد معاون اجرایی آستان مقدس ابراز کرد: هرسال متناسب با ورود این بانوی مکرمه، کاروان نمادینی آماده می شود تا آن استقبال مردم قم دوباره به تصویر کشیده شود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا این برنامه تحت تاثیر قرار گرفت اما امسال دوباره در روزی که به نام قم نیز ثبت شده کاروان نمادین با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) شعار امسال را «حجاب، آرمان شهدای فاطمی» عنوان کرد و ادامه داد: برنامه اصلی این ایام ورود کاروان نمادین در روز پنجشنبه ساعت۸صبح از چهار راه معصومه به سمت صحن امام رضا (ع)است.

محمود نژاد ادامه داد: فضا سازی شهر و مسیر کاروان با همکاری مدیریت شهری انجام خواهد شد، همچین پس از برگزاری این ایام در سیزده آبان نیز تعویض پرچم در سالروز شهادت بانوی کرامت برگزار می شود و دسته عزاداری از میدان میر به سمت حرم اجرا می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های متنوعی برای سنین مختلف تدارک دیده شده است، اظهار کرد: تجمع دختران بهشتی در صحن جواد الائمه برگزار می شود، همچنین مواکب کشورهای ایران، عراق، پاکستان و دیگر کشورها عشق و ارادت خود به بانوی کرامت به نمایش می گذارند.

در پایان حجت الاسلام قاسمی مدیر روابط عمومی حرم نیز اعلام کرد: در شب رحلت حضرت معصومه(س) نیز مراسمی با سخنرانی آیت الله میرباقری و مداحی حاج محمود کریمی برگزار می شود.

وی افزود: در این ایام از سخنرانی و مداحی سخنرانان و مادحین برجسته کشوری استفاده می شود همچنین برنامه سمت خدا در حرم حضرت معصومه از آنتن رسانه ملی برای مخاطبان این برنامه دینی معارفی ارائه می شود.

ارسال نظرات