۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۷۲۱۵۶۶

بدون مقاومت امکان صیانت از منابع لبنان وجود ندارد

بدون مقاومت امکان صیانت از منابع لبنان وجود ندارد
یک عضو برجسته حزب‌الله لبنان اعلام کرد: مقاومت موفق شد معادله بازدارندگی نفتی را مقابل دشمن صهیونیستی ایجاد کند و منابع نفتی و گازی لبنان را حفظ و از این پس هم از آن صیانت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمود قماطی عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود یکی از شهدای مقاومت که شماری از رسانه‌های لبنانی آن را بازتاب دادند، تأکید کرد: آمریکا مانع از آن اجرایی شدن هر توافقی در بخش انرژی توسط لبنان شده است ـ آمریکا حتی به لبنان اجازه نداده است سوخت رایگان ایران را تحویل بگیرد ـ تا آن‌که مقاومت وارد عمل شد و اعلام کرد یا تولید و استخراج در مقابل تولید و استخراج یا هیچ‌کدام استخراجی نخواهند داشت.

به‌گفته قماطی، مقاومت تأکید کرد به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهد داد از میادین مورد منازعه استخراجی داشته باشد.

این‌گونه بود که مقاومت معادله بازدارندگی نفتی را مقابل دشمن خلق کرد و از طریق آن از منابع نفتی و گازی لبنان حمایت و صیانت خواهد کرد.

او افزود به‌رغم تمامی فشارها و هجمه‌‌هایی که مقاومت متحمل می‌شود، اما بدون این مقاومت امکان صیانت از منابع لبنان وجود ندارد.

عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با انتقاد از برخی از جریان‌های سیاسی داخلی هم گفت: در شرایطی که جهان عرب و اروپایی‌ها به پیروزی حزب‌الله در جنگ تموز (33روزه) شهادت داده‌اند اما به‌خلاف آنها برخی از لبنانی‌ها این پیروزی را احساس نکردند.

وی با اشاره به عدم دخالت حزب‌الله در پروسه مذاکرات و توافق ترسیم مرز دریایی گفت: مقاومت در ترسیم هیچ دخالتی ندارد و این امر را دولت لبنان مقرر می‌کند، ما فقط از حق این دولت که یک حق ملی است حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/*+

 
ارسال نظرات