۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۲۱۷۳۷
معاونت معیشت مرکز خدمات حوزه خبر داد؛

تمدید تفاهم‌نامه همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و بنیاد قلم‌چی

تمدید تفاهم‌نامه همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و بنیاد قلم‌چی
معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از تمدید تفاهم‌نامه برای سال ۱۴۰۱ بین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و بنیاد علمی آموزشی قلم چی، خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علائیان در گفت و گویی با اشاره به اقدامات معاونت معیشت و خانواده مرکز خدمات در راستای ارتقاء علمی خانواده طلاب و ارائه خدمات آموزشی به فرزندان طلاب، گفت: این معاونت در سال گذشته اقدام به عقد تفاهم‌نامه با بنیاد علمی آموزشی قلم چی نمود و بر اساس این تفاهم‌نامه فرزندان طلاب غیرشاغل که در سال تحصیلی 1400-1399 در پایه‌های نهم تا دوازدهم مشغول به تحصیل بوده و حائز معدل ممتاز بودند، مشمول بورسیه قلم چی شامل: برنامه‌ریزی آموزشی، آزمون و کتاب‌های آموزشی گردیدند.

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه علاوه بر اقدامات اجرایی ستادی، در سطح استانی نیز جلسات مدیران استان‌ها با نمایندگان بنیاد قلم چی برگزار شد، افزود: در نگاه آماری نیز تا پایان خرداد ماه سال 1401 حدود نیمی از فرزندان طلبه واجد شرایط شرکت در این طرح، از آزمون‌ها و کتب آموزشی بهره بردند که نقش شایانی در پیشرفت تحصیلی فرزندان و تعالی خانواده طلاب محترم داشته است.

وی با اشاره به تمدید تفاهم‌نامه برای سال تحصیلی 1402-1401 بیان کرد: تفاهم‌نامه همکاری بنیاد علمی آموزشی قلم چی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و منطبق بر ارتباط هدفمند میان این مرکز و نمایندگی‌های بنیاد قلم‌چی برای عملیاتی شدن موضوعات مرتبط با تفاهم‌نامه با ضوابط و شرایط سال گذشته تمدید شد و به امضا رسید.

حجت الاسلام علائیان تصریح کرد: در تفاهم‌نامه سال جدید نیز امکان بهره‌مندی فرزندان طلاب غیرشاغل و خانواده طلاب مرحومین که معدل نصاب را کسب کرده باشند از آزمون‌های برنامه‌ای و کتب کمک آموزشی کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)، به صورت بورسیه فراهم شده است که به محض بارگذاری اسامی واجدین شرایط در سامانه بورسیه قلم چی، آغاز ثبت نام بورسیه اطلاع رسانی می‌گردد. همچنین دریافت خدمات آموزشی برای فرزندان طلاب غیرشاغل که معدل فرزندشان زیر حد نصاب باشد با 50 درصد تخفیف و برای فرزندان طلاب شاغل با 30 درصد تخفیف پس از دریافت معرفی‌نامه از مراکز خدمات استانی امکان‌پذیر است.

ارسال نظرات