۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۲۱۷۴۱
آیت الله رئیسی در پیامی:‌

بشریت تشنه فرهنگ غنی غدیر و نهج‌البلاغه است

بشریت تشنه فرهنگ غنی غدیر و نهج‌البلاغه است
رئیس‌جمهور در پیامی با اشاره به اینکه بشر امروز تشنه و نیازمند فرهنگ غنی غدیر و نهج البلاغه است تأکید کرد: معارف اسلامی حقیقتا کلید حل مشکلات عصر حاضر خواهد بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی به کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه، تاکید کرد: امروز جهانیان نیازمند گنجینه های جاویدان و بیکران معارف اسلامی هستند که حقیقتا کلید حل مشکلات عصر حاضر خواهند بود.

در پیام آیت الله رئیسی که امروز توسط سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در ساری قرائت شد، آمده است:کنگره راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه، میعادگاه باورمندان و دلدادگان و بستر حقیقی جهاد تبیین و نهضت آگاهی بخشی در عرصه جهانی است.

در این پیام بیان شده است: در شرایطی که نوع بشر در سرتاسر عالم، چونان تشنگانی سال‌هاست که به وسیله صاحبان رسانه‌های کجرو، نه به سرچشمه حقیقت و روشنایی، که به سراب فریب و تاریکی رهنمون شده اند و خسته از تکرار روایت‌های انحرافی از حق و حقیقت هستند، این کنگره بین‌المللی، فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ نورانی برآمده از معارف غدیر و مصحف شریف نهج‌البلاغه خواهد بود.

رئیس جمهور در این پیام گفته است: کتاب نهج‌البلاغه، از معارف علوی است که به تعبیر امام عظیم الشان نازله روح مبارک امیرالمومنین علیه السلام برای تعلیم و تربیت انسان‌های خفته بستر منیت و حجاب اکبر و معجونی برای شفای دردهای مزمن فردی و اجتماعی نوع بشر از زمان صدور آن تا پایان تاریخ است. بشر امروز بعد از گذشت قرن‌های متمادی از جهالت خود در حکمرانی بریده از عبودیت الهی و جنایات گسترده علیه بشریت در دوران معاصر تشنه و نیازمند فرهنگ غنی غدیر و نهج‌البلاغه است.

در بخش دیگری از پیام رئیسی آمده است: در عظمت این فرهنگ همین بس اگر زبان تمام اهل معرفت و نوابغ علم و ادب همه یک زبان در یک دهان باشند نخواهند توانست فراتر از آن بیانی و سخنی در باب مجموعه معارف نیازمند بشر بر زبان جاری سازند. راهکار گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در تحقق عدالت در متن زندگی و تجربه زیسته مردم است «العدل یصلح البریه».

رئیس‌جمهور در ادامه این پیام بیان کرده است: از نظر امیرمومنان علی علیه السلام آن اصلی که می‌تواند تعادل اجتماع را حفظ کند و همه را راضی نگه دارد، به پیکر اجتماع سلامت و به روح اجتماع آرامش بدهد عدالت است. در واقع، این عدالت است که می‌تواند مفاهیم بلند و متعالی نهج البلاغه را درون زندگی مردم قابل فهم سازد و آن را در جان‌های تشنه و فطرت های پاک مردم ماندگار و پایدار سازد و ما در جمهوری اسلامی ایران و حکمرانی مردمی مفتخر هستیم که خود را در امتداد افق روشن همین ودیعه الهی بدانیم.

آیت الله رئیسی همچنین در این پیام گفته است: امروز جهانیان نیازمند چنین گنجینه‌های جاویدان و بیکران معارف اسلامی هستند که حقیقتا کلید حل مشکلات عصر حاضر خواهند بود و این کنگره، سنت و سیره حسنه‌ای است برای غواصی در دریای بیکران نهج‌البلاغه و گوهرهای عرفانی، فلسفی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی آن، که این امر شدنی است.

در ادامه این پیام تاکید شده است: انسان‌های نورانی هستند که بر صراط مستقیم نبوی و علوی در حرکت اند تا یعنی حضرت حجت‌ابن‌الحسن‌العسکری آن جلوه باطنی امیرمومنان علیه‌السلام برسانند.

رئیس جمهور در این پیام ضمن پاسداشت کوشش‌ها و زحمات عالمان، متفکران و اندیشمندان بزرگ جهان اسلام که در این کنگره بین‌‌المللی حضور به هم رسانیده‌اند، بیان کرده است: بر خود وظیفه می‌دانم یاد و خاطره فقیه و عالم برجسته و مردمی مرحوم آیت‌الله کوهستانی که با صفای باطن و اخلاص خود همچون حکیمی حاذق و درد آشنا به تمشیت امور مردم می‌پرداخت را گرامی بدارم و از همه کنشگران و نقش آفرینان این عرصه که به اشکال گوناگون در جهت تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، موجبات رشد و تعالی فرهنگی جامعه بشری را وجهه همت خود قرار داده‌اند، قدردانی نموده و توفیق بیش از پیش فعالیت در عرصه ترویج و گسترش فرهنگ غدیر و کتاب مستطاب نهج‌البلاغه را که به راستی خود بزرگراه نور و روشنایی است، مسئلت می‌نمایم.

نخستین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه صبح امروز (چهارشنبه) با حضور مهمانان داخلی و خارجی در فرح آباد شهرستان ساری گشایش یافت.

ارسال نظرات