۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۷۲۲۰۳۹

واکنش ساعی به عدم صدور روادید تیم ملی تکواندوی ایران از سوی انگلیس

واکنش ساعی به عدم صدور روادید تیم ملی تکواندوی ایران از سوی انگلیس
رئیس فدراسیون تکواندو در واکنش به عدم صدور روادید تیم ملی تکواندوی ایران از سوی کشور انگلیس گفت: نامه اعتراض خودمان را به فدراسیون جهانی ارسال خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از هادی ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی عدم صدور روادید تیم ملی تکواندو اعزامی به مسابقات گرندپری منچستر چیست، گفت: واقعا برایم عجیب است آنهایی که مدعی هستند سیاست از ورزش جدا است اما حالا شاهدیم فدراسیون تکواندوی انگلیس سیاست را در ورزش دخیل کرده است. ما بدون شک به فدراسیون جهانی و فدراسیون تکواندوی ایران در رابطه با این موضوع نامه اعتراضی خودمان را ارسال خواهیم کرد.

ساعی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون تکواندوی در زمان معین و مشخص شده برای دریافت روادید اقدام کرده بود یا خیر،‌گفت: دومین مرحله مسابقات گرندپری در کشور فرانسه برگزار شد در همان مقطع با دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو و رئیس فدارسیون تکواندوی انگلستان در رابطه با این موضوع صحبت کردم و از رئیس فدراسیون تکواندوی انگلیس خواستم زودتر دعوت‌نامه ما را ارسال کند. دکتر چو در رابطه با این موضوع تأکید کرد اما حالا شاهدیم که روادید تیم ملی تکواندو صادر نشده است. ما بلافاصله زمانی که از فدراسیون تکواندوی انگلیس دعوت‌نامه به ایران ارسال شد تیم را به آنکارا اعزام کردیم تا مراحل دریافت روادید انجام شود. قاعدتا برای دریافت ویزا سه هفته زمان می‌برد اما تا به امروز جمعه 29 مهرماه 5 هفته از حضور ما در آنکارا می‌گذرد.

وی در ادامه افزود: ما اولین کشوری بودیم که دعوت‌نامه را دریافت کردیم و با توجه به اتفاقات دوره گذشته پیش‌بینی می‌کردیم شاید مشکلی پیش بیاید برای همین سریع برای دریافت ویزا اقدام کردیم. تقریبا بیش از 15 نامه به فدراسیون جهانی و فدراسیون تکواندوی کشور انگلستان نامه زدیم. فدراسیون جهانی واقعا پیگیر کار ما بود ما حتی از عزیزان وزارت امور خارجه هم خواستیم در این مسیر ما را کمک کند، اما حالا شاهدیم که روادید تیم ملی نیامده است.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه به غیر از فدراسیون تکواندوی ایران کشورهای دیگر نیز با این مشکل روبه‌رو شده‌اند گفت: به غیر از ایران اوکراین، مصر و چند کشور دیگر مثل ما درگیر دریافت روادید بودند. نمی‌دانیم آنها روادید دریافت کردند یا خیر. اما ما نامه اعتراضی خودمان را هم به فدراسیون جهانی و هم به فدراسیون تکواندوی انگلیس خواهیم زد تمام تلاشم را می‌کنم تا در مجامع بین‌المللی در رابطه با این موضوع رایزنی کنم که میزبانی به کشورهایی داده شود که در ارائه روادید چنین مشکلاتی پیش نیاید.

ساعی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد:‌ با اتفاقی که رخ داد ما مسابقه بزرگی را از دست دادیم بچه‌های ما کارشان برای المپیک واقعا سخت خواهد شد اما این جوانان با انگیزه هستند قطعا تلاش بیشتری خواهند کرد تا در ادامه مسیر امتیازات خوبی برای کسب سهمیه المپیک به دست بیاورند ما در مسابقات جهانی مکزیک که در پیش‌رو داریم قطعا می‌توانیم با کسب مدال موفقیت خوبی را برای تکواندو رقم بزنیم آنها در حق تکواندوی ایران نامردی کردند اما این موضوع انگیزه‌ای می‌شود برای تکواندوکاران‌مان تا در مسابقات جهانی بهترین نتیجه را رقم بزنند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت:‌ما تا همین لحظه همچنان پیگیر دریافت روادید ملی‌پوشان هستیم حتی اگر برای دو نفر هم روادید صادر شود ما به خاطر اینکه موضوع کسب سهمیه المپیک است این دو نفر را به مسابقات اعزام می‌کنیم.

پایان پیام/

ارسال نظرات