۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۷۲۲۰۶۱

آرامش نسبی در بازار طلا و جواهر/ نوسانات قیمت طلا کمتر شد

آرامش نسبی در بازار طلا و جواهر/ نوسانات قیمت طلا کمتر شد
رییس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش ۱۵ درصدی خرید طلا و جواهر در کشور در پی اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: نوسانات بازار طلا در ۱۰ روز اخیر کمتر از گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ابراهیم محمدولی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا در کشور اظهار کرد: وقتی کشوری در سطح جهان با مشکلاتی از جمله تجمع و اغتشاش مواجه می‌شود، طبیعتاً این امر تاثیر زیادی بر بازار و دادوستد دارد.

وی افزود: قاعدتاً ایران نیز از این امر مستثنا نیست و طی یک ماه اخیر و با توجه به ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر شاهد زیان شدید اصناف مختلف خصوصاً صنف طلا و جواهر در کشور بوده‌ایم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امیدواریم و انتظار داریم هر چه سریع‌تر ثبات و آرامش در کشور برقرار شود و جوانان دست‌آویز شیطنت‌های کشورهای بیگانه علیه وطن نشوند.

محمدولی ادامه داد: طی یک ماه اخیر به همین دلیل تقاضا خرید طلا و جواهر و سرمایه گذاری در این بازار با کاهش ۱۵ درصدی مواجه بوده است.

 

این مقام صنفی بیان کرد: قیمت انس جهانی و دلار تاثیر زیادی بر بازار طلا و جواهر دارد و این بازار را با نوسانات زیادی روبرو می‌کند.

وی اظهار داشت: با این حال طی دو روز اخیر شاهد حکمفرما شدن آرامش نسبی در بازار هستیم و امیدواریم که در آینده این آرامش بیشتر باشد و بازار سکه و طلا باثبات باشد.

محمدولی گفت: از طرف دیگر هر حرکت و واکنشی جهانی چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند بر بازار طلا و جواهر تاثیر داشته باشد، ولی با این حال نوسانات بازار طلا در ۱۰ روز اخیر کمتر از گذشته بود.

ارسال نظرات