۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۲۲۲۵۰
در خبرگزاری رسا برگزار شد؛

نشست بررسی راهبردهای رسانه های دشمن در اغتشاشات و راهکارهای مقابله با آن

نشست بررسی راهبردهای رسانه های دشمن در اغتشاشات و راهکارهای مقابله با آن
نشست بصیرتی بررسی راهبردهای رسانه های دشمن در نا آرامی های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن با حضور دکتر کبیری یگانه در خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، باتوجه به گذشت یک ماه از اغتشاشات کشور به بهانه فوت خانم مهسا امینی و هجوم رسانه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران و به کارگیری تبلیغات رسانه ای گسترده آنان بر ضد نظام اسلامی، خبرگزاری رسا با حضور دکتر محمود کبیری یگانه فعال رسانه و استاد دانشگاه نشست بصیرتی با عنوان «بررسی راهبردهای رسانه های دشمن در نا آرامی های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن» را برگزار کرد.

دکتر کبیری یگانه در این نشست ضمن تشریح ابعاد مختلف اغتشاشات اخیر، زمینه های شکل گیری حوادث گذشته و اهدافی که دشمنان انقلاب اسلامی از دشمنی خود با نظام اسلامی در حمایت کردن از اغتشاشگران را دنبال می کرد به بیان نکات بصیرتی پرداخت و مباحثی را در این زمینه ها ارائه کرد.

نشست بصیرتی بررسی راهبردهای رسانه های دشمن در اغتشاشات و راهکارهای مقابله با آن

استاد دانشگاه در این نشست با اشاره به حوادث اخیر در کشور اظهار داشت: اتفاقاتی که در روزهای گذشته اتفاق افتاد، شاید برای اهالی سیاست و کسانی که حوزه های جلوتر از حوزه های اجتماعی یا به اصلاح سوشیال فعالیت دارند، خیلی عجیب بود؛ اما برای کسانی که در حوزه رسانه فعال بوده و در آن زیست بوم فعالیت دارند این را می دانستند که باید منتظر تسونامی های اجتماعی در آینده باشیم و در واقع بروز چنین اتفاقاتی را پیش بینی می کردند.

این فعال رسانه در ادامه افزود: من شدیداً معتقد هستم که اگر ما نگاه درستی نسبت به اتفاقات و وقایع گذشته نداشته باشیم، نمی توانیم به درستی آینده و اتفاقاتی که در آن زمان شکل می گیرد را پیش بینی کنیم و مواضع مناسبت نسبت به آن روزها را اتخاذ کنیم.

معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ابراز کرد: امروزه کشور ما با نسلی روبرو است که اساساً نسبت به اطراف خود ژرفایی ندارند و در سطح حرکت می کنند و اساساً نگاه آنان به دنیای پیرامون خود نگاه خاصی است و این بزرگترین نکته‌ای است که باید در ارتباط گیری با این نسل در نظر گرفته شود.

نشست بصیرتی بررسی راهبردهای رسانه های دشمن در اغتشاشات و راهکارهای مقابله با آن

استاد دانشگاه با اشاره به نقش رسانه در تاثیرگذاری بر افکار مردم جامعه بیان داشت: امروزه انقلاب اسلامی ایران با جنگ جهانی رسانه روبه‌رو  و مواجه شده است؛ به گونه ای که تعداد ۱۷۰ شبکه فارسی زبان و بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ کانال به صورت شبانه روزی علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند.

گفتنی است در پایان این نشست خبرنگاران خبرگزاری رسا، سوالاتی را در موضوعات مرتبط مطرح کرده که توسط دکتر کبیری یگانه پاسخ داده شد.

ارسال نظرات