۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۲۲۳۱۸
مسئول بسیج جامعه زنان قم تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری اجلاسیه ۱۳۰ بانوی شهید قم/تألیف ۱۴ کتاب فاخر در این زمینه

جزئیات برگزاری اجلاسیه ۱۳۰ بانوی شهید قم/تألیف ۱۴ کتاب فاخر در این زمینه
مسئول بسیج جامعه زنان قم گفت: ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه اجلاسیه ۱۳۰ بانوی شهیده استان قم رسیده و ۱۴ کتاب فاخر در این راستا تالیف شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم زینب فرخ روز سه‌شنبه در نشست خبری اجلاسیه ۱۳۰ بانوی شهید استان قم که در جامعه الزهرا برگزار شد گفت: آیین گرامی داشت ۱۳۰ بانوی شهید استان قم روز پنجشنبه ۵ آبان ساعت ۹ در سالن بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا(س) برگزار می شود.

وی اضافه کرد: سخنرانی سردار سید قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، سیده زهره برقعی مدیر جامعه‌الزهرا(س)، مینا بیابانی مسوول بسیج جامعه زنان کشور، میزبانی از پیکر شهید گمنام و تجلیل از خانواده‌های زنان شهید و طلبه شهید زاهدلویی از برنامه‌های این اجلاسیه است.

وی ادامه داد: کمیته بانوان شهدا از کمیته‌های کنگره شهدای استان قم است که با هدف ترویج ایثار و شهادت و حفظ روحیه شهادت و مقابله با تهاجم فرهنگی بیش از ۲ سال است آغاز به کار کرده است.

مسئول بسیج جامعه زنان قم تاکید کرد: هدف ما در این کمیته این است که بتوانیم تجلیلی از زنان شهید استان قم داشته باشیم و به‌عنوان بانوان شاخص به نسل جوان معرفی کنیم.

فرخ گفت: در این راستا چهار بانوی شهید انقلاب اسلامی، هفت بانوی شهید مراسم برائت از مشرکان در مکه، ۶۸ شهید کودک، یک بانوی آزاده و ۸۴ بانوی جانباز شناسایی شده اند.

وی به فعالیت‌های کمیته بانوان کنگره ملی شهدا اشاره و بیان کرد: تولید آثار فاخر، ماندگار و ارزشمند از جمله تالیف ۱۴ عنوان کتاب و ۱۵۰ مقاله، دیدارهای تخصصی با خانواده‌های معزز زنان شهید، تاسیس کانال‌های ترویجی فرهنگی، نشست‌های نخبگان و اندیشه‌ورزان، نشست‌های علمی و فرهنگی، جلسات هم‌اندیشی، آیین تجلیل از زنان ایثارگر، شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در دستگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج، آیین کاشت نهال به نام زن، رونمایی از تمبر زنان شهید، تولید مستند و فعالیت در فضای مجازی و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی از جمله این فعالیت‌هاست.

در ادامه این نشست خبری علی‌اکبر خوش‌گفتار رییس کنگره شهدای استان قم گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، بیش از ۶۰ فیلم مستند از شهدا و ایثارگری در این استان در حال تولید است.

خوش‌گفتار افزود: برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی، ساخت سریال شهید زین‌الدین، فیلم سینمایی نهر خین، تولید بیش از ۲۰۰ کتاب، جشنواره سرود، عکس، شعر، خط و سمفونی از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا تولید شده است.

وی اضافه کرد: اهدای بیش از ۲ هزار جهیزیه به نیازمندان، تهیه بیش از ۵۰ تابلوی خوشنویسی با موضوع شهدا توسط خطاطان دفاع مقدس و پنج کتاب به خط بریل برای روشندلان از دیگر اقدامات این کنگره است.

رییس کنگره شهدای استان قم بیان کرد: کنگره ملی شهدای استان قم شامل هفت اجلاسیه نهضت جهانی اسلام، اصناف، بانوان شهید، جوانان، سنگرسازان بی‌سنگر، فراجا، ارتش و کنگره ملی شهدای استان قم است که تاکنون ۲ اجلاسیه نهضت جهانی اسلام و اصناف برگزار شده است.

خوش‌گفتار با اشاره به این‌که موضوع کلیدی کنگره ملی شهدا توجه به خانواده‌ها و بازمانده‌های شهداست، اضافه کرد: در این راستا، بیش از چهار هزار دیدار با خانواده شهدا انجام شده که بیش از یک هزار و ۵۰۰ دیدار با اهدای تابلوفرش کنگره صورت گرفته است.

وی افزود: در این برنامه‌ها با خانواده شهدای فراجا، امنیت و ارتش نیز دیدار شده است.

خوش گفتار همچنین در ادامه با اشاره به این‌که تعداد تماشاگران فصل شیدایی در قم رکورد استان‌های پرجمعیت را شکست، ادامه داد: برخی شب‌ها تا ۱۴ هزار نفر به تماشای فیلم نشستند، در حالی که به اندازه هفت هزار نفر صندلی چیده شده و برآورد می‌شود در طول این شب‌ها رقمی بین ۱۳۵ تا ۲۰۰ هزار نفر به تماشای این فیلم نشستند.

ارسال نظرات