۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۲۲۳۱۹
رییس قوه قضاییه:

نظام سلطه مشغول اقدامات ضد حقوق بشری علیه ایران است

نظام سلطه مشغول اقدامات ضد حقوق بشری علیه ایران است
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امروز سلطه‌گران با سردمداری صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در قالب ادعاهای حقوق بشری هرآنچه را خلاف حقوق بشر است مرتکب می‌شوند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جلسه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس ستاد و اعضاء برگزار شد.

«شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی، غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی، «امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین «خطیب» وزیر اطلاعات، «وحیدی» وزیر کشور، «اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «رحیمی» وزیر دادگستری، حجت الاسلام والمسلمین «مرتضوی مقدم» رئیس دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین «منتظری» دادستان کل کشور، جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ،«محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها، «خداییان» رئیس سازمان بازرسی کل کشور ، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرماندهی کل انتظامی، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از جمله حاضران در جلسه ستاد حقوق بشر بودند.

همچنین در راستای اجرای مصوبات جلسات پیشین ستاد حقوق بشر، «الهام امین‌زاده» و «عباسعلی کدخدایی» به عنوان دو حقوقدان ، در جلسه امروز حضور داشتند.

گفتنی است در این جلسه دستورالعمل مربوط به ساختار و شرح وظایف ستاد حقوق بشر، مورد بحث و بررسی اعضای این ستاد قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این جلسه با بیان اینکه این روزها نظام سلطه و کشورهای عمدتاً غربی و در رأس آنها صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها مشغول قلب واقعیت و القاء جعلیات و اکاذیب خود با تبلیغات گسترده هستند، اظهار کرد: امروز سلطه‌گران و مستکبران با سردمداری صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در قالب ادعاهای حقوق بشری هرآنچه را خلاف حقوق بشر است مرتکب می‌شوند و مصادیق این موضوع به وضوح قابل مشاهده است.

رئیس ستاد حقوق بشر کشورمان افزود: نه امروز و امسال، بلکه بیش از ۴۰ سال است که مدعیان دروغین حقوق بشر با فهرست بالایی از مصادیق و موارد نقض حقوق بشر در اقصی نقاط دنیا، ایران اسلامی را که منطبق با آموزه‌های دینی نسبت به  حفظ حقوق انسان‌ها و تکریم آنها مقید است، متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.

وی تصریح کرد: هجمه‌های حقوق بشری مدعیان دروغین حقوق بشر علیه ایران اسلامی در شرایطی است که آنها تروریست‌ها و جنایتکارانی که دستان‌شان تا مرفق به خون پاک هزاران نفر از هموطنان ما آلوده است را در دامن خود قرار داده‌اند و بعضا حرف‌‌ها و ادعاهای پوچ این تروریست‌های جنایتکار را مستند قطعنامه‌ها و اقدامات ضدایرانی خود می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: با عنایت به هجمه‌ها و اقدامات ضدایرانی مستمر و فراوان سلطه‌گران علیه ایران اسلامی نیاز است ما همزمان با دفاع و تبیین موضوعات مبادرت به اقدامات تهاجمی و آفندی کنیم؛ چرا که ما در  قضیه حقوق بشر و اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت ایران در مقام مدعی هستیم؛ کشورهایی که در امور داخلی ما دخالت می‌کنند و از تروریست‌ها و جنایتکاران حمایت به عمل می‌آورند و آنها را پشتیبانی تسلیحاتی، مالی و آموزشی می‌کنند تا امنیت مردم ایران را تهدید کنند، در زمره متهمین هستند.

رئیس ستاد حقوق بشر کشورمان اظهار داشت: این ما هستیم که در قضیه حقوق بشر مدعی می‌باشیم؛ امروز کشورهای سلطه‌گر حامی عناصری هستند که در ایران اسلامی قرآن و پرچم کشور ما را آتش می‌زنند، افرادی را به قتل می‌رسانند و به زور و اجبار، چادر را از سر زن هموطن ما می‌کِشند و توهین‌هایی زشت و زننده به زبان می‌آورند؛ لذا ما باید حالت مهاجم در قبال این کشورهای سلطه‌گر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نظام سلطه به سردمداری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی دولت های غربی به صورت روزانه مشغول اقدامات ضد حقوق بشری علیه ملت  ایران است لذا ما نیز باید روزانه تمامی اقدامات ضدایرانی آنها را در قالب پرونده‌هایی تدوین کنیم و نسبت به طرح این موارد در مجامع بین‌المللی و مراکز حقوقی و داخلی اهتمام داشته باشیم و به صِرف سخن گفتن و نامه‌نگاری اکتفا نکنیم.

رییس ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی تاکید کرد: ضروری است در ستاد حقوق بشر با همفکری و تشریک مساعی نسبت  به دفع شر سلطه‌گران از مردم ایران هم در حالت  تدافع نسبت به اکاذیب و عملیاتی روانی سلطه‌گران و هم در حالت تهاجم نسبت به اقدامات ایذایی و تروریست‌پرورانه آنها عمل کنیم.

همچنین در این جلسه، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت اقامه دعوی علیه تروریسم رسانه‌ای به ویژه شبکه‌های لندن‌نشین که علیه کشورمان فعالیت می‌کنند، تاکید کرد و گفت: پرونده حرفه‌ای و رسانه‌ای این شبکه‌های معاند در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد تشکیل شده است؛ این پرونده شامل مواردی از نقض صریح اصول حرفه‌ای حاکم بر خود این شبکه‌ها مثل ارائه آموزش‌های رسمی فعالیت‌های خشونت‌آمیز و امور مربوط به حمایت از تروریست‌ها می‌باشد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این جلسه با اشاره به تحریم ۷ نهاد و ۱۳ مقام انگلیسی از جمله شبکه‌های تلویزیونی ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی به جرم تشویق به ترور، خشونت و افراط‌گرایی که طی هفته گذشته از سوی وزارت امور خارجه صورت گرفت، گفت: ظرف روزهای آتی نام چند نهاد و فرد از اتحادیه اروپا نیز در لیست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات